Інноваційні технології у спорті відіграють важливу роль у розвитку та підвищенні ефективності тренувань, поліпшенні спортивних результатів, а також оптимізації змагальної діяльності. Впровадження інновацій у волейболі дозволяє підвищити якість технічної підготовки спортсменів. Виконання технічних прийомів у волейболі (виконання верхньої подачі в стрибку, блокування, атакуючий удар та інші) вимагає прояву координаційних здібностей спортсменів. Дослідження результативності атакуючих ударів є важливою складовою удосконалення процесу спортивного тренування волейболістів. Мета статті – підвищити ефективність навчально-тренувального процесу з використанням інноваційних засобів для удосконалення атакуючих дій волейболістів. Результати педагогічного експерименту доводять високу ефективність запропонованих інноваційних засобів в тренувальному процесі волейболістів. Після завершення педагогічного експерименту спортсмени, що входили до складу експериментальної групи, мали достовірно вищий показник в тестуванні таких показників: атакуючого удару із зони 4 і 2; верхньої прямої подачі м’яча в стрибку; стрибка у довжину з місця; стрибка у висоту з місця; кидок м’яча 2 кг двома руками із за голови сидячи.
Innovative technologies in sports play a crucial role in the development and improvement of training efficiency, enhancing athletic performance, and optimizing competitive activity. The introduction of innovations in volleyball allows for improving the technical skills of athletes. Performing technical elements in volleyball (such as jump serves, blocking, attacking hits, and others) requires athletes to exhibit coordination abilities. Research on the effectiveness of attacking hits is an essential component of refining the volleyball players' training process. Objective of the article – to increase the effectiveness of the training process by using innovative tools to enhance volleyball players' attacking actions.
The results of the pedagogical experiment demonstrate the high effectiveness of the proposed innovative tools in the training process for volleyball players. After completing the pedagogical experiment, athletes in the experimental group showed significantly higher scores in testing the following indicators: attacking hits from zones 4 and 2; jump serves with a straight trajectory; standing long jumps; standing vertical jumps; and a seated overhead two-handed throw of a 2 kg ball.