Проблема підготовки тренерів з велосипедного спорту впливає на ефективність тренерської діяльності та загальний розвиток спортсменів у цьому виді спорту. Ефективна тренерська діяльність потребує глибокого розуміння методології навчання та психологічних стратегій, спрямованих на підвищення тренувальної та змагальної діяльності спортсменів. Мета дослідження – удосконалення системи підготовки тренерів з велосипедного спорту на основі вивчення науково-методичної літератури, сучасних досліджень та узагальнення передового практичного досвіду. Методи дослідження. Використано теоретичний аналіз, узагальнення наукової, навчально-методичної літератури та нормативних документів, а також методи аналізу та синтезу для виокремлення результатів дослідження. Завдання дослідження – розробити основні напрями підготовки тренерського складу шляхом виявлення основних складових, які формують професійні компетенції, що дають їм змогу після завершення вивчення освітньої програми теорії та методики в обраному виді спорту успішно реалізувати навички в тренерській діяльності на посадах тренера федерації, тренера- викладача спортивної школи та тренера збірної команди з велосипедного спорту. Результати. З’ясовано завдання підготовки тренерів із велосипедного спорту, яке полягає у формуванні професійної компетентності здобувачів освіти, що дасть їм змогу успішно реалізувати отримані знання та професійні навички в тренерській діяльності. На підставі результатів вивчення наукової та навчально-методичної літератури описано сутність діяльності тренера з велосипедного спорту. Водночас, розкрито структуру діяльності тренера з велосипедного спорту, що передбачає навчання, фізичний розвиток і виховання спортсмена в процесі спортивної підготовки. Авторами окреслено обов’язки кожної з тренерських посад стосовно велосипедного спорту та підготовки велосипедистів до навчально-тренувальної та змагальної діяльності, які слід враховувати під час підготовки тренерів. Також розкрито й доведено, що підготовка тренера з велосипедного спорту повинна враховувати знання про стилі тренувальної діяльності: авторитарний, демократичний і наставницький.
The problem of training of cycling coaches affects the efficiency of training activity and general development of sportsmen in this kind of sport. The effective training activity demands deep understanding of methodology of teaching and psychological strategies oriented towards enhancement of sportsmen’s training and competitions. The goal is to improve the system for training cycling coaches based on the study of scientific and methodological literature, modern research, and the generalization of advanced practical experience. Methods. During the research the following methods were used: theoretical analysis, generalization of scientific, educational and methodological literature and normative documents. Also, the methods of analysis and synthesis were applied to outline the research outcomes. Results. The authors found that the main task of training of cycling coaches is to form students’ professional competence. It will enable them to realize their theoretical knowledge and practical skills within training activity successfully. On the basis of analysis of scientific and educational and methodological literature the authors described the peculiarities of activity of cycling coach. Also, the structure of training activity of cycling coach was revealed. And it was stated that this activity includes teaching, development and upbringing of a sportsman in the process of sports training. The authors outlined the obligations of different position of cycling coach regarding training of future cyclists to learning and training activity and competitions. These obligations should be considered when the process of training of cycling coach is planned. Also, it was found that training of cycling coach must consider the knowledge about training styles, particularly authoritarian, democratic, and mentoring.