У сучасних складних умовах, викликаних розвитком і зростанням процесів глобалізації, політико-правових трансформацій, комп’ютеризації та цифровізації, терміново потрібна адекватна трансформація всіх систем та швидке реагування держави на сучасні виклики. Поява та розвиток нових дестабілізуючих факторів, які порушують нормальне функціонування держави, перешкоджають її сталому розвитку та фактично сприяють помітному погіршенню економічної ситуації, а отже, соціальному статусу більшості населення, становить загрозу і служить передумовою для запуску нових правових процесів в певному регіоні (чи кількох регіонах) одночасно, і в країні в цілому. Враховуючи той важливий факт, що сьогодні більшість цих викликів перетворюється на явні або, що ще гірше, приховані загрози національній економіці, виникає об’єктивна необхідність існування ефективного адміністративно-правового механізму системного забезпечення економічної безпеки. Як показує практика, значна кількість цих загроз може мати постійний і повторюваний характер, постійно змінюватися та створювати нові економічні ризики для країни. Це, у свою чергу, потребує не лише швидкого та ефективного реагування відповідних інституцій, а й постійного дослідження та розробки концептуальних форм, методів і засобів протидії цим ризикам. У цьому контексті правові засоби покликані сприяти обмеженню умов і обставин, що сприяють можливості вчинення правопорушень. Такі правочинні засоби покликані служити найважливішим профілактичним заходом у боротьбі з адміністративно-правовими правопорушеннями та запобігати їх вчиненню. Законодавець вирішує проблеми правовими методами, створює правову схему, сприяє правовому прогресу, гарантує безпеку у законодавстві України, організовує розробку та прийняття законів, контролює адміністративно-правову область приватних організацій.
In today’s complex conditions, caused by the development and growth of processes of globalization, political and legal transformations, computerization and digitalization, an adequate transformation of economic systems and a quick response of the state to modern challenges are urgently needed. The emergence and development of new destabilizing factors that disrupt the normal functioning of the state, hinder its sustainable development and actually contribute to a noticeable deterioration of the economic situation, and therefore the social status of the majority of the population, poses a threat and serves as a prerequisite for the launch of new legal processes in a certain region (or several regions) at the same time, and in the country as a whole.
Taking into account the important fact that today most of these challenges turn into clear or, even worse, hidden threats to the national economy, there is an objective need for the existence of an effective administrative and legal mechanism for the systematic provision of economic security. In fact, as long-term practice shows, a significant number of these threats can be permanent and recurring, constantly changing and creating new economic risks for the country. This, in turn, requires not only a quick and effective response of the relevant institutions, but also constant research and development of conceptual forms, methods and means of countering these risks. Within the framework of the legislation, state bodies and special services, including internal affairs bodies, continue to give priority to the detection, prevention and termination of criminal activity. In this context, legal means are designed to help limit the conditions and circumstances that contribute to the possibility of committing legal and economic offenses. Such procedural means are intended to serve as the most important preventive measure in the fight against administrative and legal offenses and to prevent their commission.