Представник консервативного напряму в українській державно-правовій думці, історик, політолог, соціолог і дипломат, В. Липинський був одним із мислителів першої половини ХХ століття, ідеї та висновки якого співзвучні з сьогоденням. Розбудова національної української держави була сенсом його життя і найвищою політичною цінністю. Період, в який він жив, був періодом концепції національної держави, яка перебувала на периферії політичних інтересів української інтелігенції. В. Липинський був самостійником і монархістом. У той час як «прогресивні елементи» підтримували демократію і республіканізм, В. Липинський відродив такі поняття, як честь і гідність, засновані на лицарстві. В центрі досліджень Липинського як історика стояла козацька революція середини ХVII століття. Він був яскравим прихильником так званої «теорії завоювання». Ця теорія в найбільш узагальненому вигляді виражена в наступній думці цього вченого: «Завоювання є основою кожної держави». Однак завоювання неминуче завершує політичну боротьбу за владу і знаменує собою початок нової держави, побудованої на руїнах старої. Однак у багатьох випадках влада намагається різними способами приховати факт завоювання. Залежно від форми завоювання (хто і як завоював, в рамках якого громадянства), обумовлюється і форма держави. Важливою ідеєю, яка розглядається і розвивається в державно-правових поглядах В. Липинського, є ідея монархії, яка була актуальною для України в певний історичний період. Більш вдалою політико-правовою ідею була ідея «територіального патріотизму», беззаперечним автором якої є В. Липинський. Мислитель застерігав українську націю від шовінізму, який є найбільшою небезпекою для українського державотворення. Етнічне та расове походження не повинно стояти на заваді стати справжнім патріотом України. Навпаки, вузький націоналізм завжди завдавав (і, на нашу думку, продовжує завдавати) непоправної шкоди розвитку України як нації. Хоча дехто може погоджуватися (або не погоджуватися) з цими концепціями в більшій чи меншій мірі, ми вважаємо, що всі вони варті уваги в наш час. Основоположник державницької течії в українській політиці та юриспруденції В. Липинський не лише розробив власну концепцію українського консерватизму, а й розробив власну методологію дослідження політико-правових явищ і подій в Україні першої половини ХХ століття. На основі своїх теорій про типологію форм правління він виділив три можливі типи відносин між релігією і політикою та між церквою і державою, що відповідають цим формам. Крім того, В. Липинський був першим українським вченим, який чітко поставив на порядок денний це питання і теоретично обґрунтував його, довівши, що релігія за різних типів організації суспільного життя має неоднакові якісні виміри.
A representative of the conservative trend in Ukrainian state and legal thought, a historian, political scientist, sociologist and diplomat, V. Lypynskyi was one of the thinkers of the first half of the 20th century, whose ideas and conclusions resonate with today. Building the national Ukrainian state was the meaning of his life and his highest political value. The period in which he lived was the period of the concept of the national state, which was on the periphery of the political interests of the Ukrainian intelligentsia.
V. Lypynskyi was independents and monarchist. While "progressive elements" supported democracy and republicanism, V. Lypynskyi revived such concepts as honor and dignity based on chivalry. The Cossack revolution of the middle of the 17th century was at the center of Lypynskyi research as a historian. He was a bright supporter of the so-called "theory of conquest". This theory is expressed in the most generalized form in the following opinion of this scientist: "Conquest is the basis of every state." However, the conquest inevitably ends the political struggle for power and marks the beginning of a new state built on the ruins of the old one. However, in many cases, the authorities try to hide the fact of conquest in various ways. Depending on the form of conquest (who and how conquered, within which citizenship), the form of the state is determined.
An important idea that is considered and developed in V. Lypynskyi state-legal views is the idea of monarchy, which was relevant for Ukraine in a certain historical period. A more successful political and legal idea was the idea of "territorial patriotism", the indisputable author of which is V. Lypynskyi. The thinker warned the Ukrainian nation against chauvinism, which is the greatest danger for Ukrainian statehood. Ethnic and racial origin should not stand in the way of becoming a true patriot of Ukraine. On the contrary, narrow nationalism has always caused (and, in our opinion, continues to cause) irreparable damage to the development of Ukraine as a nation. While some may agree (or disagree) with these concepts to a greater or lesser extent, we believe they are all worth considering in our time. The founder of the state movement in Ukrainian politics and jurisprudence, V. Lypynskyi not only developed his own concept of Ukrainian conservatism, but also developed his own methodology for the study of political and legal phenomena and events in Ukraine in the first half of the 20th century.
Based on his theories about the typology of forms of government, he distinguished three possible types of relations between religion and politics and between the church and the state corresponding to these forms. In addition, V. Lypynskyi was the first Ukrainian scientist who clearly put this issue on the agenda and theoretically substantiated it, proving that religion under different types of organization of social life has different qualitative dimensions.