Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Еволюція викладання гімнастики у початковій та середній школі підросійської України в другій половині ХІХ – на поч. ХХ ст.

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Салтан, Н. М.
dc.date.accessioned 2024-08-29T09:19:31Z
dc.date.available 2024-08-29T09:19:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Салтан, Н. М. Еволюція викладання гімнастики у початковій та середній школі підросійської України в другій половині ХІХ – на поч. ХХ ст. / Н. М. Салтан // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 7 (180). – С. 162-166. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45929
dc.description.abstract В статті досліджується вплив військового середовища на розвиток фізичного виховання у навчальних закладах. Фізичне виховання набуло загальної спрямованості, орієнтуючись на розвиток фізичних якостей та зміцненні здоров’я учнівського контингенту. Підкреслюється важливість розгляду гімнастики як окремого компонента фізичного виховання, що входив до системи фізичної культури на етапі її інституалізації. Гімнастика, спочатку факультативна, стала обов’язковою дисципліною у 1889 р. Влада лобіювала її введення тому, що розглядала молодь як основу майбутніх збройних сил. Військові кола поряд з освітянськими були дотичними до управління та функціонування фізкультурно-спортивного руку в країні. Не належна увага до фізичного виховання в закладах системі освіти, а також той факт, що більшість дітей шкільного віку залишалися за межами навчальних закладів мали наслідком недостатню кількість фізично підготовлених солдатів відповідно до мілітарних потреб держави. uk
dc.description.abstract In the article examines the influence of the military environment on the development of physical education in educational institutions is studied. Military needs played a decisive role in the choice of priorities for physical education. In secondary and primary school, physical education acquired a general orientation, which consisted in the development of physical qualities and strengthening the health of the student contingent. For a long time, gymnastics was taught optionally in civilian educational institutions, having received the status of a compulsory discipline in 1889 year in men`s gymnasiums and real schools. In primary school, military gymnastics acquired compulsory status at the beginning of the twentieth century. Four stages of development of gymnastics in secondary school have been allocated, considering changes in approaches to physical education, which have identified the periodicity of dominance of military gymnastics and general physical training. The state, because young people are the basis of the future armed forces, tried to introduce elements of military gymnastics into educational programs and introduce compulsory teaching of the subject. During the study period, the Ministry of War and the Ministry of Public Education modernized the means, methods and forms of conducting classes to improve physical fitness. Weak methodological, material and technical support and problems with teaching staff did not make it possible to fully implement this idea in civilian educational institutions. Inadequate attention to physical education in educational institutions, as well as the fact that most school-age children remained outside educational institutions, resulted in an insufficient number of the army. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject гімнастика uk
dc.subject середня школа uk
dc.subject початкова школа uk
dc.subject physical education uk
dc.subject gymnastics uk
dc.subject secondary school uk
dc.subject primary school uk
dc.title Еволюція викладання гімнастики у початковій та середній школі підросійської України в другій половині ХІХ – на поч. ХХ ст. uk
dc.title.alternative The evolution of teaching gymnastics in primary and secondary school in Russian-controlled Ukraine in the second half of the nineteenth – at the beginning of the twentieth century uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.41/77.01.09/373"18"(477)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.7(180).33


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу