Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

The Myth of Materialism and the Subject of Modernity: Pygmalion in the Works of André-François Boureau-Deslandes and Jean-Jacques Rousseau

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Shopin, Pavlo
dc.contributor.author Bentia, Iuliia
dc.date.accessioned 2024-07-26T11:51:05Z
dc.date.available 2024-07-26T11:51:05Z
dc.date.issued 2023-06
dc.identifier.citation Shopin, P. The Myth of Materialism and the Subject of Modernity: Pygmalion in the Works of André-François Boureau-Deslandes and Jean-Jacques Rousseau / P. Shopin, I. Bentia // Artistic Culture. Topical Issues. – 2023. – Vol. 19, No. 1. – P. 192–199. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45846
dc.description.abstract The article argues that the Pygmalion myth in the works of André-François Boureau-Deslandes and Jean-Jacques Rousseau can be studied as a metaphor for the modern subject, highlighting the ambivalence of modernity. By closely reading the texts, the authors show that the Enlightenment versions of the Pygmalion myth present both a reality and an illusion, and the balance of knowing and not-knowing allows for their critical assessment. Drawing on academic publications on the subject of modernity, the study posits that it is split between myth and enlightenment, and the Pygmalion myth sheds light on this dichotomy. In the framework of conceptual metaphor theory, the study demonstrates that artists use this myth to contemplate on their works and present the mythical consciousness of the subject but they also strive to demythologize it according to their understanding or not-understanding of the miracle. Mythical consciousness enables Pygmalion to realize the miracle of animation either through the materialist philosophy of André-François Boureau-Deslandes or the sentimentalism of Jean-Jacques Rousseau but the sculptor risks becoming a slave to mythology orinstrumental reason. The dialectic of the myth captures the moment when Pygmalion may either give in to the illusion or doubt the credibility of the miracle. uk
dc.description.abstract У статті стверджується, що міт про Піґмаліона у творчості Андре-Франсуа Буро-Делянда та Жана-Жака Руссо можна розглядати як метафору модерного суб’єкта, що підкреслює амбівалентність доби модерности. Докладний аналіз текстів показав, що просвітницькі версії міту про Піґмаліона є одночасно відображенням реальности й ілюзії, а баланс знання і незнання уможливлює їхню критичну оцінку. Спираючись на культурологічні дослідження про суб’єкт модерности, автори доводять, що він розколотий між мітом і прозрінням, і міт про Піґмаліона проливає світло на цю дихотомію. У межах концептуальної теорії метафори розвідка демонструє, що митці використовують міт для осмислення своїх творів і презентації мітичної свідомости суб’єкта. Водночас вони прагнуть демітологізувати його відповідно до власного (не)розуміння природи дива. Мітична свідомість дозволяє Піґмаліону зреалізувати диво одухотворення або через матеріялістичну філософію Андре-Франсуа Буро-Делянда, або через сентименталізм Жана-Жака Руссо, але скульптор ризикує стати рабом мітології чи інструментального розуму. Діялектика міту фіксує момент, коли Піґмаліон може або піддатися ілюзії, або засумніватися у достовірності дива. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України uk
dc.subject André-François Boureau-Deslandes uk
dc.subject Jean-Jacques Rousseau uk
dc.subject the Pygmalion myth uk
dc.subject materialism uk
dc.subject sentimentalism uk
dc.subject Enlightenment uk
dc.subject the subject of modernity uk
dc.subject Андре-Франсуа Буро-Делянд uk
dc.subject Жан-Жак Руссо uk
dc.subject міт про Піґмаліона uk
dc.subject матеріялізм uk
dc.subject сентименталізм uk
dc.subject Просвітництво uk
dc.subject суб’єкт модерности uk
dc.title The Myth of Materialism and the Subject of Modernity: Pygmalion in the Works of André-François Boureau-Deslandes and Jean-Jacques Rousseau uk
dc.title.alternative Міт про матеріялізм і суб’єкт модерности: Піґмаліон у творах Андре-Франсуа Буро-Делянда та Жана-Жака Русcо uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 82+7.01
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31500/1992-5514.19(1).2023.283357


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу