Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню й експериментальному вивченню психологічного процесу кар’єрного вибору IT-спеціалістів та умов його оптимізації. Дисертаційна робота зосереджена на дослідженні впливу психологічного процесу кар’єрного вибору (профілів прийняття кар’єрних рішень Гаті, складнощів прийняття кар’єрних рішень Гаті та самоефективності прийняття кар’єрних рішень) на кар’єрні результати (об’єктивний та суб’єктивний кар’єрний успіх і здатність до працевлаштування) IT спеціалістів. Також досліджувався широкий спектр чинників, що впливають на кар’єрний вибір IT-спеціалістів, включаючи індивідуальні особистісні риси, соціальне оточення, освітній та професійний досвід. На основі отриманих даних було розроблено комплекс рекомендацій для організацій, освітніх інституцій та індивідів, спрямованих на покращення процесів кар’єрного вибору та планування в IT-галузі. За результатами дисертації розроблено, апробовано та доведено ефективність коригувальної онлайн програми оптимізації кар’єрного вибору як механізму побудови успішної кар’єри IT фахівців; розроблено методичні рекомендації викладачам, академічним кураторам та психологам закладів вищої освіти щодо підвищення потенціалу розвитку досліджуваного психологічного конструкту.
The dissertation is devoted to the theoretical justification and experimental study of the process of career choice of IT specialists and its optimization. The dissertation is focused on the study of the influence of the career decision-making process (Gati’s career decision-making profiles, Gati's career decision-making difficulties and career decision-making self-efficacy) on career results (objective and subjective career career success and employability) of IT specialists. A wide range of factors influencing the career choice of IT specialists was also investigated, including individual personality traits, social environment, educational and professional experience. Based on the obtained data, a set of recommendations was developed for organizations, educational institutions, and individuals to improve the processes of career choice and planning in the IT industry. According to the results of the dissertation, the effectiveness of the development program and socio-psychological training of career choice as a mechanism for building a successful career for IT specialists was developed, tested and proven; methodical recommendations for teachers, academic supervisors, and psychologists of higher education institutions regarding increasing the development potential of the studied psychological construct have been developed.