Дана стаття присвячена теоретичному аналізу сучасного станусистеми профорієнтації
молоді в Україні, зокрема її проблем та перспектив розвитку. З метою пошуку потенційних
шляхів задля удосконалення профорієнтаційної системи молоді в Україні автором розглянуто
досвід деяких країн Європейського Союзу (Польщі, Франції, Великої Британії, Німеччини) в цій
галузі. Визначені основні елементи (професійна інформація, професійна адаптація, професійна
консультація, професійний відбір), які є основоюдля професійної орієнтації населення України.
Охарактеризована роль Державної служби зайнятості як невід’ємної складової
профорієнтаційної системи країни та її принципиобслуговування громадян.Розглянуто
необхідність та мету проведення профорієнтаційних заходів. Відокремлено ряд
рекомендаційщодозапозичення окремих елементів профорієнтаційної системи по роботі з
молоддю в Україні спираючись на європейський досвід.
The suggested article is devoted to the theoretical analysis of the modern state of career guidance
system of you thin Ukraine, its problem sand development prospects. In order to find potential ways to
improve the career guidance system in Ukraine, the author analyses the experience of some European
Union countries (Poland, France, Great Britain, Germany) in this area. The fundamental elements of
career guidance in Ukraine such as professional information, professional adaptation, professional
consultation, professional selection are defined. The role of the State Employment Service as an
integral part of career guidance system in Ukraine and its service principles are outlined. The purpose
and need for career guidance activities are indicated.