Центральною темою дослiдження є обґрунтування нового лiнгвосинерегичного погляду на концепт УКРАЇНСЬКА IДЕНТИЧНIСТЬ як вербалiзований цивiлiзацiйний бренд. Стверджується, що структурними частинами концепту є три модуси: 1) рацiонально-логiчний, 2) образно-iдентифiкацiйний та 3) органiзацiйний. Починати аналiз складної динамiки концепту необхiдно з рацiонально-логiчного модусу, у межах якого дослiджується лексичне значення iменi концепту IДЕНТИЧНIСТЬ, оскiльки значення мовного вислову прирiвнюється до позначуваного ним концепту. Лексичне значення iменi концепту проаналiзовано за допомогою методики компонентного аналiзу iз царини структурної семантики на ґрунтi словникових дефiнiцiй iз виокремленням ключових сем як найменших складникiв номiнативного поля концепту. Вказана методика виявила, що лексема iдентичнiсть не має того семантичного наповнення, яке вкладають у неї користувачi в процесi вживання з лексемою українська, а використовується в українському дискурсi як аналогiя до англомовної лексеми identity. Тим самим ми вважаємо, що те, що вкладається в семантику концепту УКРАЇНСЬКА IДЕНТИЧНIСТЬ, вичерпнiше передається словосполученням українська нацiональна самосвiдомiсть. Ба бiльше, лексико-семантичнi поля словосполучень українська iдентичнiсть та українська на-цiональна самосвiдомiсть мають властивостi фрактальної подiбностi. Вiд-так елементи та семантичнi складники цих словосполучень створюють «семантичний фрактал», семи якого повторюються i розгортаються в рiзних контекстах i аспектах, зберiгаючи загальний смисл концепту. За такого пiдходу семи концепту (мiкрофрактали) «проростають» одна в одну, iден-тифiкуючи його смисл i маючи у своїй семантицi ознаки iнших мiкрофракталiв цього концепту. Показовим є те, що ця властивiсть самоподiбностi, забезпечуючи виконання закону єдностi в рiзноманiтностi, породжує цiлi-сне сприйняття концепту. За результатами здiйсненого аналiзу запропоновано визначення концепту УКРАЇНСЬКА IДЕНТИЧНIСТЬ.
The focal topic of this study is the discussion of a new linguosynergetic perspective on the concept of UKRAINIAN IDENTITY as a verbalized civilizational brand. It is claimed that the structural parts of the concept are three modes: 1) rational and logical, 2) figurative and identificational, and 3) organizational. It is necessary to start the analysis of the complex dynamics of the concept from the rational and logical mode, within which the lexical meaning of the name of the concept IDENTITY is reseached, since the meaning of the linguistic expression is equated to the concept it denotes. The lexical meaning of the name of the concept was analyzed within the method of component analysis from the field of structural semantics on the basis of dictionary definitions with the identification of key semes as the smallest components of the nominative field of the concept. The specified technique has revealed that a Ukrainian lexeme identity does not have the semantic content that users put into it in the process of using it with the lexeme Ukrainian, but is used in Ukrainian discourse as an analogy to the English lexeme identity. Thus, we believe that what is included in the semantics of the concept UKRAINIAN IDENTITY is more comprehensively conveyed by the phrase Ukrainian national self-awareness. Moreover, the lexical-semantic fields of the phrases Ukrainian identity and Ukrainian national self-consciousness have properties of fractal similarity. Therefore, the elements and semantic components of these phrases create a “semantic fractal”, and there semes are repeated and unfolded in different contexts and aspects, preserving the general meaning of the concept. With this approach, concept semes (microfractals) “grow” into each other, identifying its meaning and having in its semantics the signs of other microfractals of this concept. It is significant that this property of self-similarity, ensuring the fulfillment of the law of unity in diversity, generates a holistic perception of the concept. Based on the analysis results, we have proposed a definition of the concept of UKRAINIAN IDENTITY.