Метою статті є аналіз низки показників у курсантів-спортсменів з військового п’ятиборства як критерій оцінки рівня набуття спритності. Для досягнення мети були застосовані тести, проведення яких відтворює набуття специфічних здібностей, що сприяють розвиток спритності як провідного фактору успіху у змаганнях, в тому числі естафети подолання єдиної спеціальної смуги перешкод. Було використано низку методів наукового дослідження: аналіз літературних джерел, функціональне тестування, математично-статистичний аналіз. У педагогічному експерименті приймали участь 24 курсанти 1 курсу закладів вищої освіти (ЗВО) (чоловіки), віком 17 - 18 років. Функціональний стан оцінювали за тестами, більшість яких є обов’язковими під час проходження щорічної процедури драфта (відбору гравців до клубів НБА). Статистичну обробку отриманих даних проводили параметричним методом, а перевірку значущості отриманих даних здійснювали за допомогою t-критерія Стьюдента (для n < 100) при заданому рівні надійності р = 0,95. Для можливості використання критерія Стьюдента обчислювали критерій Фішера-Снедекора. Результати. Встановлені вихідні референсні дані функціональних показників за специфічними для баскетболу тестами у курсантів-спортсменів 1 курсу закладів вищої освіти, які були визначені як однорідні з мінімальною амплітудою від середніх значень досліджуваних параметрів. Впровадження регулярних тренувань з баскетболу у вигляді командної гри 3˟3 вірогідно покращували визначені тестами показники, а саме швидкісно-силові, координаційні здібності, серійну стрибучість, вибухову силу з подальшим формуванням якісної спритності. В подальшому слід дослідити показники системного транспорту кисню та визначити їх роль у оцінці функціонального стану спортсменів з міжнародного військового п’ятиборства.
The purpose of the article is to analyze a number of indicators of military pentathlon cadet athletes as a criterion for assessing the level of agility acquisition. To achieve the goal, tests are used, the conduct of which reproduces the development of specific abilities that contribute to the development of dexterity as a leading factor of success in competitions, including relays of overcoming a single special obstacle course. The article uses a number of scientific research methods: analysis of literary sources, functional testing, mathematical and statistical analysis. 24 cadets of the 1st year of higher education institutions (men) aged 17-18 took part in the pedagogical experiment. The functional state was assessed by tests that are mandatory during the annual draft procedure (selection of players to NBA clubs). The statistical processing of the obtained data was carried out by the parametric method, and the significance of the obtained data was checked using the Student's t-test (for n < 100) at the given level of reliability r = 0.95. For the possibility of using the Student's test, the Fisher-Snedecor test was calculated. The results. The initial reference data of functional indicators according to basketball-specific tests of first-year cadet-athletes of higher education institutions were established, which were defined as homogeneous with a minimum amplitude from the average values of the studied parameters. The implementation of regular basketball training in the form of a 3˟3 team game probably improved the indicators determined by the tests, namely speed and strength, coordination abilities, serial rapidity, explosive power with further formation of high-quality dexterity. In the future, the indicators of systemic oxygen transport and the application of their role in the assessment of the functional state of athletes from the international military pentathlon should be investigated.