Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні умови підвищення мотивації до оволодіння іноземною мовою професійного спрямування курсантами ВЗВО

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савицька, А. П.
dc.contributor.author Савицька, В. С.
dc.date.accessioned 2024-06-21T12:48:58Z
dc.date.available 2024-06-21T12:48:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Савицька, А. П. Педагогічні умови підвищення мотивації до оволодіння іноземною мовою професійного спрямування курсантами ВЗВО / А. П. Савицька, В. С. Савицька // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 128-133. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45553
dc.description.abstract Сучасна система вищої військової освіти функціонує у нових соціально-політичних умовах, які визначають не лише шляхи та напрями її розвитку, але й актуалізують безпосередньо пов’язані з цими проблемами. Вдосконалення англомовної підготовки курсантів в умовах вищого військового навчального закладу зумовлене багатьма чинниками, серед яких важливим є мотивація навчально-пізнавальної діяльності, яка, як доведено численними дослідженнями, є значущим фактором впливу на успішність освітнього процесу в цілому та має прямий вплив на ефективність навчальної діяльності того, хто навчається. Наявний стан сформованості навчально-пізнавальної та професійної мотивації курсантів ХНУПС не відповідає високими вимогами як до якості навчання у військовому виші в цілому, так і до рівня сформованості їх англомовної професійної компетентності зокрема. Пошук комплексу заходів, спрямованих на вирішення цього завдання, вбачається нагальною проблемою кафедри. У статті досліджується поняття мотиву й мотивації, їх психологічна природа, наведено аналіз внутрішніх та зовнішніх мотивів як основи формування позитивної мотивації курсанта, показано процес трансформації навчально-пізнавальних мотивів у професійну мотивацію. Проаналізовано принципи, реалізація яких є основою формування оптимальної структури навчальних мотивів. Доведено, що професійна мотивація є вищим ступенем сформованості навчальної мотивації. Окреслено критерії сформованості мотивів навчально-пізнавальної діяльності та визначено педагогічні умови, які ефективно, взаємопов’язано та комплексно сприяють формуванню позитивної мотивації, а саме: проведено аналіз впливу технологій проблемного навчання та активних методів навчання на процес формування та розвиток навчально-професійної мотивації, наголошено на значущості інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) як мотиваційного стимулу та наведено практичні поради щодо їх застосування. Досліджено вплив особистості викладача та його педагогічної майстерності на формування високої мотивації до вивчення авіаційної англійської мови. uk
dc.description.abstract Current system of higher military education functions in new political-/social conditions which not only define the ways and directions of the development of the educational system, but also actualize the related problems. Improvement of cadets’ foreign language training at a higher military institution may be influenced by a number of factors, motivation being one of the most important ones. As it has been proved by numerous researches, motivation has a substantial impact on the success of the educational process as a whole, and directly enhances learners’ progress. The current level of educational and professional motivation of the cadets of Kharkiv National Air Force University does not meet the requirements neither of the quality of education at a military higher educational institution as a whole, nor of the level of cadets’ professional communicative competence in English. The department faces the pressing issue of seeking a complex of measures aimed at solving the above-stated problem. The article studies the concept of motives and motivation, their psychological nature and types, analyzes inherent and outer motivation as the basis of forming cadets’ positive motivation, provides the insight in the process of educational motivation being transformed into professional one. Educational principles which are the basis of forming optimal educational motivation structure have been studied. It has been proved that professional motivation is the highest level of integral educational motivation. The article defines the criteria of forming educational motivation and suggests pedagogical conditions which are meant to provide effective and multisided approach to the process of forming cadets’ motivation. The pedagogical technologies of problem-based learning and active learning methods have been analyzed in terms of their ability to enhance motivation as well as a great potential of computer-assisted learning in this domain has been proved. The article emphasizes the issue of a teacher’s personality and professionalism as significant factors in building-up learners’ motivation. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject вища військова освіта uk
dc.subject мотивація навчально-пізнавальної діяльності uk
dc.subject іноземна мова професійного спрямування uk
dc.subject педагогічні умови uk
dc.subject критерії сформованості мотивації uk
dc.subject проблемне навчання uk
dc.subject активні методи навчання uk
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) uk
dc.subject higher military education uk
dc.subject motivation of educational and learning process uk
dc.subject English for special purposes uk
dc.subject pedagogical conditions uk
dc.subject motivation development criteria uk
dc.subject problem-based education uk
dc.subject active learning methods uk
dc.subject computer-assisted technologies uk
dc.title Педагогічні умови підвищення мотивації до оволодіння іноземною мовою професійного спрямування курсантами ВЗВО uk
dc.title.alternative Pedagogical conditions of enhancing military cadets’ motivation to study English for professional purposes uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.27


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу