Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Роль історико-математичної освіти у формуванні фахових компетентностей майбутніх учителів математики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Mесарош, Л. В.
dc.date.accessioned 2024-06-21T12:09:18Z
dc.date.available 2024-06-21T12:09:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Mесарош, Л. В. Роль історико-математичної освіти у формуванні фахових компетентностей майбутніх учителів математики / Л. В. Mесарош // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 90-93. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45544
dc.description.abstract У статті окреслено актуальні на сьогодні питання фахової компетентностi студентів математиків, адже вона визначається як здатність до вирішення завдань у професійній сфері. Необхідною умовою ефективної модернізації системи вищої освіти є, безумовно, висококваліфіковані науково-педагогічні працівники. У зв'язку з цим у вищій школі важлива роль відводиться формуванню творчої, професійно підготовленої особистості сучасного студента і викладача. Добре підготовлений студент педагогічної спеціальності сьогодні – успішний вчитель у майбутньому. Майбутній фахівець повинен відповідати високим вимогам суспільства та роботодавця, для того щоб готувати таких фахівців у ЗВО вже тепер потрібно переосмислити процес викладання і навчання. Дана стаття присвячена дослідженню впливу елементів історизму на формування фахових компетентностей майбутніх вчителів математики. Необхідно підкреслити що історія математики у переважній кількості ЗВО України є обов'язковою навчальною компонентою, на цих заняттях студенти мають змогу ознайомитися не тільки іменами дослідників, але й їх методами та досягнутими результатами, це у свою чергу впливатиме на розвиток фахових компетентностей студентів. З’ясовано, для того щоб студент, майбутній вчитель математики, впевнено оперував поняттями історії на уроці, йому, в першу чергу, потрібно вивчити сам предмет історії математики, у майбутній роботі це допомагатиме йому, адже використання елементів історизму на уроках сприяє кращому розумінню причинно-наслідкових зв'язків; розвитку критичного мислення; росту мотивації до навчання і зацікавленості в математиці. Виявлено, що формування фахової компетентності потребує якісної підготовки ще за часів навчання у ЗВО, адже крім набутих предметних знань можна засвоїти знання, які в майбутньому можна інтегрувати у процесі викладання на уроках математики, як наприклад елементи історії математики. uk
dc.description.abstract The article outlines the issues of today's relevant professional competence of students of mathematics, because it is defined as the ability to solve tasks in the professional sphere. A necessary condition for the effective modernization of the higher education system is, of course, highly qualified scientific and pedagogical workers. In this regard, in higher education, an important role is assigned to the formation of a creative, professionally prepared personality of a modern student and teacher. A well-prepared student of pedagogical specialization today is a successful teacher in the future. The future specialist must meet the high requirements of society and the employer, in order to train such specialists in higher education, it is already necessary to rethink the teaching and learning process. This article is devoted to the study of the influence of elements of historicism on the formation of professional competences of future teachers of mathematics. It is necessary to emphasize that the history of mathematics is a mandatory educational component in the majority of universities of Ukraine, in these classes students have the opportunity to familiarize themselves not only with the names of researchers, but also with their methods and achieved results, which in turn will affect the development of professional competences of students. It was found that in order for a student, a future teacher of mathematics, to confidently operate with the concepts of history in class, he, first of all, needs to study the subject of the history of mathematics itself, this will help him in his future work, because the use of elements of historicism in lessons contributes to a better understanding of causal – consequent connections; development of critical thinking; growth of motivation to study and interest in mathematics. It was found that the formation of professional competence requires high-quality training even during the time of studying at the higher education institution, because in addition to the acquired subject knowledge, you can learn knowledge that in the future can be integrated into the teaching process in mathematics classes, such as elements of the history of mathematics. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject фахова компетентність uk
dc.subject історія математики uk
dc.subject освіта uk
dc.subject історико-математичні знання uk
dc.subject навчальний процес uk
dc.subject математика uk
dc.subject майбутній вчитель uk
dc.subject ЗВО uk
dc.subject professional competence uk
dc.subject history of mathematics uk
dc.subject education uk
dc.subject historical and mathematical knowledge uk
dc.subject educational process uk
dc.subject mathematics uk
dc.subject future teacher uk
dc.subject higher education uk
dc.title Роль історико-математичної освіти у формуванні фахових компетентностей майбутніх учителів математики uk
dc.title.alternative The role of historical and mathematical education in the formation of professional competences of future mathematics teachers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 51:378.147, 37.013.2
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.19


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics