У наш час, коли глобалізація визначає умови конкуренції на ринку праці, володіння іноземними мовами визнається ключовим компонентом успіху. Аналіз стану проблеми навчання іноземних мов серед студентів аграрних вищих навчальних закладів підкреслив необхідність системного підходу до теоретичних основ підготовки до професійно орієнтованої іншомовної комунікації для майбутніх фахівців аграрного профілю. Наше дослідження спрямоване на аналіз методів підготовки студентів до іншомовного спілкування у майбутній професійній діяльності, з фокусом на розвитку комунікативних та професійних навичок, що становлять як професійну, так і мовну компетенцію учасників професійно орієнтованої іншомовної комунікації. Остання трактується широко, як міжмовний діалог загалом, а також відносно до сфери професійної діяльності, у якій вона здійснюється. Серед фундаментальних аспектів статті – розгляд сутності іншомовної комунікації як міжмовного діалогу загалом та в контексті сфери професійної діяльності. Важливість вміння ефективно спілкуватися в іншомовному середовищі та уміння адаптуватися до нових умов роботи визначають іншомовну комунікацію як ключовий елемент підготовки майбутніх фахівців. Опитування студентів, яке ми провели, підтвердило, що респонденти усвідомлюють важливість іншомовної комунікації для їхньої професійної кар’єри. Проте конкретні відповіді також висвітлили труднощі, з якими студенти зустрічаються в процесі професійно орієнтованої іншомовної комунікації. Ці труднощі включають в себе не тільки технічні аспекти мовлення, але й психологічні, поведінкові, організаційні та культурні. Наша робота спрямована на виявлення недоліків та можливостей у підготовці студентів до ефективної іншомовної комунікації в професійному середовищі. Ми прагнемо розробити рекомендації щодо оптимальних педагогічних підходів та методів, які можуть бути впроваджені в навчальний процес для поліпшення підготовки майбутніх фахівців аграрного сектора до високоякісної професійної іншомовної комунікації.
In our time, when globalization defines the conditions of competition in the job market, proficiency in foreign languages is recognized as a key component of success. The analysis of the issue of teaching foreign languages among students of agricultural higher education institutions emphasizes the need for a systematic approach to the theoretical foundations of preparing for professionally oriented foreign language communication for future specialists in the agricultural field. Our research is aimed at analyzing the methods of preparing students for foreign language communication in their future professional activities, with a focus on developing communicative and professional skills that constitute both the professional and language competence of participants in professionally oriented foreign language communication. The latter is broadly interpreted as interlingual dialogue in general, as well as in relation to the sphere of professional activity in which it is carried out. Among the fundamental aspects of the article is the consideration of the essence of foreign language communication as interlingual dialogue in general and in the context of professional activity. The importance of being able to communicate effectively in a foreign language environment and adapt to new working conditions identifies foreign language communication as a key element in preparing future professionals. The survey of students that we conducted confirmed that the respondents are aware of the importance of foreign language communication for their professional careers. However, specific responses also highlighted the difficulties that students encounter in the process of professionally oriented foreign language communication. These difficulties include not only technical aspects of speech but also psychological, behavioral, organizational, and cultural aspects.
Our work is focused on identifying shortcomings and opportunities in the preparation of students for effective foreign language communication in a professional environment. We aim to develop recommendations for optimal pedagogical approaches and methods that can be implemented in the educational process to improve the preparation of future professionals in the agricultural sector for high-quality professional foreign language communication.