ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Кишакевич, С. В. | |
dc.contributor.author | Стець, Г. В. | |
dc.date.accessioned | 2024-06-21T11:50:49Z | |
dc.date.available | 2024-06-21T11:50:49Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Кишакевич, С. В. До питання розвитку естрадного вокального мистецтва України (на прикладі творчості корифеїв Д. Гнатюка, В. Івасюка, Р. Кириченко, Т. Петриненка) / С. В. Кишакевич, Г. В. Стець // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 97. – С. 61-64. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45536 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена одній з актуальних проблем музичного мистецтва – розвитку української пісенної естради. Зокрема, розкривається специфіка становлення та розвитку естрадного вокального мистецтва у контексті діяльності окремих видатних діячів, таких як Д. Гнатюк, В. Івасюк, Р. Кириченко та Т. Петриненко. Основна увага зосереджується на висвітленні провідних аспектів творчості мистецьких особистостей задля обґрунтування впливу їхньої діяльності на розвиток естрадного вокального мистецтва України. На основі аналізу наукових джерел доведено, що становлення та розвиток українського естрадного вокального мистецтва відбувалися у контексті поєднання народнопісенних традицій з класичними музичними жанрами, що проявилося у творчій діяльності митців академічного спрямування. Така тенденція спричинила жанрове переорієнтування та сформувала інтонаційну природу естрадної пісні. Зазначається також, що подальше формування пісенної естради України здійснювалось у руслі фольклорної течії, що зумовлювало нове трактування музичних жанрів і форм та відповідно підвищення рівня співацького репертуару. У статті наголошується, що сучасна вокальна естрада України сформувалася та розвивалася завдяки творчості, насамперед, композиторів-виконавців, для яких провідним жанром стала естрадна лірична пісня. Своєю музично-творчою діяльністю вони відкрили світові всю красу та мелодійність української пісні, у такий спосіб ввівши українську пісенну естраду у світовий контекст. Акцентується також, що успішний розвиток вітчизняного естрадного вокального мистецтва не можливий без збереження національних культурних традицій у контексті синтезу провідних загальносвітових тенденцій музичної культури. Доведено, що творчість вищезгаданих видатних особистостей відіграла значну роль у формуванні української пісенної естради, адже своїм талантом та професійною майстерністю вони піднесли сучасну українську пісню до рівня високого мистецтва, у такий спосіб популяризуючи та пропагуючи українську культуру на міжнародній мистецькій арені. | uk |
dc.description.abstract | The article is devoted to one of the pressing problems of musical art – the development of Ukrainian pop music. In particular, the specifics of the formation and development of pop vocal art are revealed in the context of the activities of certain outstanding figures, such as D. Hnatyuk, V. Ivasyuk, R. Kyrychenko and T. Petrynenko. The main focus is on highlighting the leading aspects of creativity of artistic personalities in order to substantiate the influence of their activities on the development of pop vocal art of Ukraine. The scientific literature reveals that Ukrainian pop vocal art evolved through a unique blend of traditional folk melodies and classical music genres. This synthesis is reflected in the works of academic performers, showcasing a cultural fusion in their artistic expressions. This trend caused a genre reorientation and shaped the intonation nature of the pop song. It is also noted that the further formation of the song variety of Ukraine was carried out in the direction of the folklore trend, which led to a new interpretation of musical genres and forms and, accordingly, an increase in the level of the singing repertoire. The article emphasizes that the modern vocal variety of Ukraine was formed and developed thanks to the creativity, first of all, of composers-performers, for whom pop lyrical song became the leading genre. With their musical and creative activity, they revealed to the world all the beauty and melodiousness of Ukrainian song, thereby introducing Ukrainian song variety into the world context. It is also emphasized that the successful development of domestic pop vocal art is not possible without the preservation of national cultural traditions in the context of the synthesis of leading global trends in musical culture. It has been proven that the work of the above-mentioned outstanding personalities played a significant role in the formation of the Ukrainian pop music scene, because with their talent and professional skills, they raised the modern Ukrainian song to the level of high art, thereby popularizing and promoting Ukrainian culture on the international artistic arena. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | естрадне вокальне мистецтво | uk |
dc.subject | українська пісня | uk |
dc.subject | творчість Д. Гнатюка | uk |
dc.subject | мистецький доробок В. Івасюка | uk |
dc.subject | вокальна діяльність Р. Кириченко | uk |
dc.subject | творча діяльність Т. Петриненка | uk |
dc.subject | народнопісенні традиції | uk |
dc.subject | українська музична культура | uk |
dc.subject | pop vocal art | uk |
dc.subject | Ukrainian song | uk |
dc.subject | the work of D. Hnatyuk | uk |
dc.subject | artistic work of V. Ivasyuk | uk |
dc.subject | vocal activity of R. Kyrychenko | uk |
dc.subject | creative activity of T. Petrinenko | uk |
dc.subject | folk song traditions | uk |
dc.subject | Ukrainian musical culture | uk |
dc.title | До питання розвитку естрадного вокального мистецтва України (на прикладі творчості корифеїв Д. Гнатюка, В. Івасюка, Р. Кириченко, Т. Петриненка) | uk |
dc.title.alternative | Towards the development of Ukrainian pop vocal art (through the creative works of luminaries D. Hnatyuk, V. Ivasyuk, R. Kyrychenko, T. Petrynenko) | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 78.087.6(477) | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2024.97.12 |