Статтю присвячено проєктуванню й обґрунтуванню моделі системи формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої педагогічної освіти. Зазначено, що провідну роль у реалізації утвердження інноваційного суспільства належить університетам як осередку високоякісної фундаментальної освіти майбутніх фахівців, діяльність яких здійснюється з урахуванням положень компетентнісного та студентоцентрованого підходів, а підвищення якості професійної підготовки майбутніх педагогів у сучасному інноваційному суспільстві, що характеризується переважанням інновації над традицією, демократією, персональністю, унікальністю, уможливлюється процесом моделювання формування професійних компетентностей. Ураховуючи мету, принципи моделювання, властивості, функції моделей, спроєктовано модель системи формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої педагогічної освіти, що є штучно створеною системою, яка дозволяє цілком чи частково відтворити сутність і якість оригіналу. Вона буде застосована у процесі фахової підготовки здобувачів педагогічних закладів вищої освіти. Схарактеризовано чотири етапи проєктування моделі та основні її блоки (методологічно-цільовий, суб’єктний, змістовий, технологічний, оцінювально-результативний). Окрім того, представлено графічне зображення моделі. Зазначено, що модель демонструє результати теоретичного пошуку (обґрунтовані завдання, методологічні підходи, принципи, фактори, педагогічні умови, етапи, структурні компоненти, критерії, показники тощо) щодо підготовки фахівців у відповідному напрямі і відтворює, візуалізує взаємозв’язки між складниками спроєктованої педагогічної системи, є динамічною з огляду на трансформацію інноваційного концепту як у змісті фахової підготовки майбутніх учителів біології у відповідності до нових освітніх напрямів, так і відповідно до тенденцій розвитку суспільства.
The article is devoted to the design and substantiation of the model of the system of formation of innovative competence of future biology teachers in institutions of higher pedagogical education. It is noted that the leading role in the implementation of the establishment of an innovative society belongs to universities as centers of high-quality fundamental education of future specialists, whose activities are carried out taking into account the provisions of competence-based and student-centered approaches, and the improvement of the quality of professional training of future teachers in the modern innovative society, characterized by the predominance of innovation over tradition, democracy, personality, uniqueness, is made possible by the process of modeling the formation of professional competences. Taking into account the purpose, principles of mode-ling, properties, functions of models, a model of the system of forming the innovative competence of future biology teachers in institutions of higher pedagogical education was designed, which is an artificially created system that allows fully or partially to reproduce the essence and quality of the original. It will be applied in the process of professional training of applicants of pedagogical institutions of higher education. The four stages of designing the model and its main blocks are characterized. In addition, a graphic representation of the model is presented. It is noted that the model demonstrates the results of theoretical research regarding the training of specialists in the appropriate direction and reproduces and visualizes the relationships between the components of the projected pedagogical system, is dynamic in view of the transformation of the innovative concept both in the content of the professional training of future biology teachers in accordance with new educational directions and in accordance with the trends of the development of society.