Стаття присвячена формуванню та розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності студентів технічних ВНЗ на основі використання технології веб-квестів. Подано інформацію про використання веб-квесту як проблемне завдання з елементами рольової гри у методиці навчання іноземної мови; визначено особливості застосування даної технології та етапи роботи з нею. Виявлено високий практичний потенціал технології веб-квестів, а також творчий характер, що сприяє самовираженню, саморозвитку майбутніх бакалаврів та магістрів. Автори виділяють основні методи, що використовуються під час роботи з даною технологією; визначають умови застосування цієї технології на заняттях з іноземної мови; виділяють принципи класифікації веб-квестів; представлена структура веб-квесту. Звертається увага, що застосування веб-квест технологій в освітньому процесі дозволить мотивувати студентів на занятті та підвищити рівень володіння іноземною мовою. Використовуючи низку педагогічних інновацій, заснованих на методології проблемного та особистісно-орієнтованого методів, технологія веб-квест є одним із найефективніших педагогічних засобів при розвитку іншомовної комунікативної компетенції учнів. Визначено, що її дидактичний потенціал сприяє розвитку у студентів критичного мислення та інтелектуального розвитку, стимулює їхню активність, самостійність та залучення до автентичного контексту професійної діяльності. З’ясовано, що інтеграція технології веб-квест у навчальний процес вирішує одне з ключових завдань сучасної освіти – збільшення обсягу поза-аудиторної самостійної роботи студентів, за рахунок якої формується процес саморегуляції особистості, у зв'язку з чим самостійна робота набуває характеру керованості з боку самого учня. Її ефективність у процесі обумовлюється організаційно-педагогічним супроводом, спрямованим на максимальну реалізацію завдань, поставлених викладачем кожному з етапів веб-квеста.
З'ясовано, що сформовані в процесі виконання веб-квестів уміння стануть запорукою підготовки кваліфікованого спеціаліста, здатного організовувати свою пізнавальну діяльність у професійній сфері за умов формування інформаційного суспільства та інформатизації всіх сфер діяльності людини.
This article is devoted to the formation and development of information and communication competence of students of technical universities based on the use of web quest technology. Information is presented on the use of a web quest as a problem-based task with role-playing game elements in the methodology of teaching a foreign language; The features of using this technology and the stages of working with it are determined. The high practical potential of web quest technology has been revealed, as well as the creative nature that promotes self-expression and self-development of future bachelors and masters. The authors highlight the main methods used when working with this technology; determine the conditions for using this technology in foreign language classes; highlight the principles of classification of web quests; The structure of the webquest is presented. It is emphasized that the use of web quest technologies in the educational process will motivate students in the classroom and improve their level of foreign language proficiency. Using a number of pedagogical innovations based on the methodology of problem-based and student-oriented methods, web quest technology is one of the most effective pedagogical tools in the development of foreign language communicative competence of students. It has been determined that its didactic potential contributes to the development of critical thinking and intellectual development in students, stimulates their activity, independence and involvement in the authentic context of professional activity. It is emphasized that the integration of web quest technology into the educational process solves one of the key tasks of modern education – increasing the volume of extracurricular independent work of students, due to which the process of self-regulation of the individual is formed, and therefore independent work takes on the character of controllability on the part of the student himself. Its effectiveness in the educational process is determined by organizational and pedagogical support aimed at maximizing the implementation of the tasks set by the teacher at each stage of the webquest. It was found that the skills developed in the process of completing web quests will become the key to training a qualified specialist who is able to organize his cognitive activity in the professional sphere in the conditions of the formation of the information society and the informatization of all spheres of human activity.