Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Підготовка до професійної педагогічної діяльності фахівців спеціальності «Дошкільна освіта» в університетах Австрії: креативність, цінності, критичне мислення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Матвієнко, Олена Валеріївна
dc.contributor.author Митник, Олександр Якович
dc.contributor.author Довбня, Софія Олегівна
dc.date.accessioned 2024-06-13T10:32:52Z
dc.date.available 2024-06-13T10:32:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Матвієнко, О. В. Підготовка до професійної педагогічної діяльності фахівців спеціальності «Дошкільна освіта» в університетах Австрії: креативність, цінності, критичне мислення / О. В. Матвієнко, О. Я. Митник, С. О. Довбня // Наукові інновації та передові технології (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»): журнал. – Київ, 2024. – № 3(31). – С. 1126-1137. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45441
dc.description.abstract З’ясовано, що підготовка фахівців ранньої педагогіки в Австрії здійснюється на засадах компетентнісного підходу. Професійно-педагогічні коледжі здійснюють початкову підготовку практиків, які отримують професійну освіту для основних практиків, які працюють у центрах для дітей раннього віку, дитячих садках, позашкільних закладах і в установах для дітей з особливими освітніми потребами. Розкрито особливості вступу до професійно-технічних коледжів. Абітурієнти складають «тест на здібності», який включає здатність, готовність та спроможність до комунікації, критичного мислення, креативності, розвиток творчих здібностей. Схарактеризовано освітні стандарти Австрії, які створюються як нормативні стандарти (середній рівень) і містять загальні та професійні компетенції. Проаналізовано основні компетенції професійної підготовки фахівців дошкільної освіти: критичне мислення, креативність, повага до мультикультурності, кооперація, командна робота. Аргументовано доведено, що критичне мислення є основною компетенцією державних стандартів та компетентністю сучасного вихователя. Австрійська система підготовки базується на розумінні критичного мислення як однієї із взаємопов’язаних «чотирьох К»: критичне мислення, комунікація, кооперація та креативність, що відображається, як бачимо, і в професійних стандартах. Акцентовано на взаємозв’язку цих процесів, а не на їхній підпорядкованості, що розкриває величезні можливості підготовки фахівців для постійного сталого професійного розвитку. З’ясовано, що підготовка майбутніх вихователів в Австрії є пріоритетом коледжів, спеціально організованих класів та додаткових курсів. Вища освіта робить тільки перші кроки в цьому напрямі, про що свідчать створення перших дослідницьких кафедр при університетах Австрії. uk
dc.description.abstract It has been determined that the training of early childhood education specialists in Austria is carried out on the principles of a competency-based approach. Professional pedagogical colleges provide initial training for practitioners who receive professional education for the main practices working in early childhood centers, kindergartens, extracurricular institutions, and institutions for children with special educational needs. The specifics of admission to professional-technical colleges are disclosed. Applicants undergo an “aptitude test”, which assesses their ability, readiness, and capability for communication, critical thinking, creativity, and the development of creative abilities. The educational standards of Austria are characterized, created as normative standards (average level), encompassing general and professional competencies. The main competencies of professional training for preschool education specialists are analyzed: critical thinking, creativity, respect for multiculturalism, cooperation, and teamwork. It is argued and proven that critical thinking is a fundamental competency of national standards and a competence of the modern educator. The Austrian training system is based on the understanding of critical thinking as one of the interrelated “four Cs”: critical thinking, communication, cooperation, and creativity, as reflected in professional standards. Emphasis is placed on the interconnection of these processes rather than their subordination, revealing significant opportunities for preparing professionals for continuous, sustainable professional development. It is clarified that the training of future educators in Austria is a priority for colleges, specially organized classes, and additional courses. Higher education is taking its initial steps in this direction, as evidenced by the establishment of the first research departments at Austrian universities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавнича група «Наукові перспективи» uk
dc.subject підготовка до педагогічної діяльності uk
dc.subject мислення uk
dc.subject критичне мислення uk
dc.subject формування критичного мислення uk
dc.subject креативність uk
dc.subject діти дошкільного віку uk
dc.subject діти старшого дошкільного віку uk
dc.subject система вищої освіти uk
dc.subject компетенції uk
dc.subject компетентності uk
dc.subject preparation for pedagogical activity uk
dc.subject thinking uk
dc.subject critical thinking uk
dc.subject formation of critical thinking uk
dc.subject creativity uk
dc.subject preschool children uk
dc.subject older preschool children uk
dc.subject higher education system uk
dc.subject competencies uk
dc.subject competences uk
dc.title Підготовка до професійної педагогічної діяльності фахівців спеціальності «Дошкільна освіта» в університетах Австрії: креативність, цінності, критичне мислення uk
dc.title.alternative Preparation for Professional Pedagogical Activity of Specialists in the Field of “Preschool Education” in Universities of Austria: Creativity, Values, Critical Thinking uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.3;373.2.011.3-051 (436)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.52058/2786-5274-2024-3(31)-1126-1137


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу