У статті розкрито проблему функціонування інтегративних процесів та міжпредметних зв’язків у мистецькій освіті, визначено теоретико-методологічні основи оптимізації підготовки фахівців мистецького профілю на основі системно-ітегративного, компетентнісного та праксеологічного підходів. Авторами висвітлено особливості організації та проведення різних видів виробничих педагогічних практик в закладах вищої педагогічної освіти, схарактеризовано їх системоутворюючі інтегративні властивості, визначено засадничі принципи подальшої оптимізації мистецько-освітньої взаємодії в комунікативних ланках “викладач – студент”, “студент – учні”. Розроблено компоненти системи інтегративної практичної підготовки майбутніх фахівців мистецького профілю, запропоновано низку найбільш дієвих та ефективних організаційно-методичних чинників, що сприятимуть здійсненню прогресивних перетворень мистецько-освітнього середовища.
The article reveals the problem of the functioning of integrative processes and interdisciplinary connections in art education, defines the theoretical and methodological foundations of optimizing the training of specialists in the profile of art on the basis of system and integrative, competent and praxeological approaches. The authors highlight the peculiarities of the organization and implementation of various types of pedagogical practices in institutions of higher pedagogical education, characterize their system-forming integrative properties and define the basic principles of further optimization of artistic and educational interaction in the communicative links “teacher - student”, “student - pupils”.
The components of the system of integrative practical training of future art specialists have been developed. A number of the most effective and efficient organizational and methodical factors which will contribute to the implementation of progressive transformations of the artistic and educational environment have been proposed.