У науковій публікації проаналізовано літературу щодо: виявлення наукових праць про категорії «здоров’я» – цінність для учнів і ЗВО та «бойовий хортинг»; теоретичного дослідження поняття «цінності». Описано три етапи педагогічного експерименту (1-й етап: узагальнення даних літературних джерел із визначеного напряму дослідження; 2-й етап: опис теоретичної підготовки; 3-й етап: визначення послідовності ціннісних орієнтацій і місце здоров’я як цінності в учнів і здобувачів вищої освіти: співвідношення рівнів між респондентами щодо цінностей-цілей). У таблиці 1 представлено узагальнені результати респондентів щодо цінностей-цілей: учні-спортсмени бойового хортингу (9-ті класи (n=807), і ЗВО (n=67). А в таблиці 2 і на рисунку 1 – узагальнені результати співвідношення рівнів між респондентами щодо цінностей-цілей: учні-спортсмени бойового хортингу і ЗВО – майбутні тренери (автор: З. Діхтяренко). Метою дослідження є доведення доцільності своєчасного викладання теоретичного матеріалу щодо збереження та зміцнення здоров’я як цінності в учнів і ЗВО – об’єкт для формування активної життєвої позиції спортсменів бойового хортингу. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, вирахування середньоарифметичного, встановлення відсоткового співвідношення між групами, методика М. Рокича «Ціннісні орієнтації». Наукова новизна: вперше, в умовах воєнного стану, визначено послідовності ціннісних орієнтацій і місце здоров’я як цінності в учнів і ЗВО. В експерименті було доповнено ще двома цінностями-цілями: успішна спортивна кар’єра / досягнення високих спортивних результатів; активна життєва позиція (автор: З. Діхтяренко). Отже, визначена мета публікації була досягнута, а дані результати досліджень є доведенням доцільності своєчасного викладання теоретичного матеріалу щодо збереження та зміцнення здоров’я як цінності в учнів і ЗВО.
The scientific publication analyzed the literature related to: identification of scientific works on the categories of «health» – value for рuрils and students of higher education and «combat horting»; theoretical study of the concept of «values». Three stages of the pedagogical experiment are described (1st stage: summarization of data from literary sources from a specific research direction; 2nd stage: description of theoretical training; 3rd stage: determination of the sequence of value orientations and the place of health as a value in students and students of higher education education: the ratio of levels between respondents regarding values-goals). Table 1 presents the generalized results of the respondents regarding the values-goals: рuрils-athletes of Combat horting (9th grades (n=807) and students of higher education (n=67). And in Table 2 and Figure 1 – the generalized results of the ratio of levels between respondents regarding values-goals: рuрils-athletes of Combat Horting and students of higher education – future coaches (author: Z. Dikhtiarenko). The purpose of the study is to prove the expediency of timely teaching of theoretical material on preserving and strengthening health as a value in рuрils-athletes of Combat Horting and and students of higher education - an object for forming an active life position of Combat Horting athletes. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical observation, calculation of the arithmetic mean, establishment of the percentage ratio between groups, M. Rokych's method «Value orientations». The experiment was supplemented with two more values-goals: a successful sports career / achieving high sports results; active life position (author: Z. Dikhtyarenko). Therefore, the defined goal of the publication was achieved, and these research results are proof of the feasibility of timely teaching of theoretical material on preserving and strengthening health as a value for pupils and students.