В роботі обговорюється проблема використання кращих рухових тестів у фізичному вихованні школярів в єдиноборствах, що дозволяє наблизити навчальний процес України до Європейських стандартів. Проведені дослідження показали, що впевнена, надійна перебудова рухової навички можлива тільки в тому випадку, коли об’єктом впливу являється не виконавча, а орієнтовна частина дії [1-12]. Оцінка якості засвоєння дії на заключному етапі навчання підводить підсумки процесу навчання в цілому: приймаються до уваги усі основні характеристики дії і якість продукту дії. Точність рішення рухової задачі визначається показниками його ефективності, економічності, біомеханічної доцільності. Стабільність ефекту оцінюється по середньому результату в серії спроб. Ступінь узагальненості оцінюється по показникам точності і стабільності при різних змінах окремих умов рухової задачі, які не змінюють її сутності. Автоматизованість рухової дії оцінюється по точності, стабільності і узагальненості при переключенні уваги на рішення супутніх задач: розумово – орієнтовних і рухових – виконуючих і коректуючи, а також задач, які не мають прямого відношення до дії, яка виконується. Кінцева оцінка якості засвоєння рухової дії, яка вивчається залежить від рівня його засвоєння [1; 6; 9; 11].
The paper discusses the problem of using the best movement tests in the physical education of schoolchildren in martial arts, which makes it possible to bring the educational process of Ukraine closer to European standards. Studies have shown that a confident, reliable restructuring of motor skills is possible only when the object of influence is not the executive, but the orienting part of the action [1-12]. Assessment of the quality of assimilation of the action at the final stage of training sums up the learning process as a whole: all the main characteristics of the action and the quality of the product of the action are taken into account. The accuracy of solving a motor problem is determined by the indicators of its efficiency, economy, and biomechanical expediency. The stability of the effect is estimated by the average result in a series of attempts. The degree of generalization is estimated by the indicators of accuracy and stability under various changes in individual conditions of the motor task, which do not change its essence. The automaticity of motor action is assessed by accuracy, stability and generalization when switching attention to the solution of related tasks: mentally orienting and motor – performing and correcting, as well as tasks that are not directly related to the action being performed. The final assessment of the quality of assimilation of the motor action that is being studied depends on the level of its assimilation [1; 6; 9; 11].