Розкриваються головні принципи творчо-музичної діяльності майбутніх учителів музичного мистецтва. Принцип національної спрямованості музично-педагогічного навчання забезпечує становлення духовності майбутніх учителів музичного мистецтва, їх ціннісних орієнтацій. Принцип проєктивності навчального процесу передбачає введення прогресивних інновацій і виражається у забезпеченні цілеспрямованості навчального процесу, формуванні чітких уявлень щодо мети особистісного розвитку кожного студента факультету мистецтв в умовах сьогодення. Ці принципи сприяють дотриманню студентами факультетів мистецтв університетів сукупності етичних і національних норм.
The article reveals the main principles of the creative and musical activity of future music teachers. Among the main principles, the following are highlighted: the principle of national orientation of music pedagogical education, the projectivity of the educational process, which involves the introduction of progressive innovations. The principle of national orientation of musical and pedagogical training ensures the formation of the spirituality of future teachers of musical art, their value orientations. The
principle of projectivity of the educational process, which involves the introduction of progressive innovations, is expressed in ensuring the purposefulness of the educational process, the formation of clear ideas about the goal of the personal development of each student of the Faculty of Arts in today's conditions. The specified principles contribute to the observance of the set of ethical and national norms by the students of the faculties of arts of the universities.