Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню застосуванню комбінованих технологій у навчанні англійської мови (а саме, застосування station rotation model, flex model тощо), а також аналізу combined learning, blended learning, hybrid learning та mix-mode learning крізь призму теоретичних праць провідних вчених.
Актуальність дослідження комбінованих технологій у навчанні англійської мови підтверджується тим, що: – по-перше, не розроблені теоретичні основи, так само як і практичні рекомендації щодо використання комбінованого онлайн-навчання іноземної мови; – по-друге, не виявлено організаційно-методичних умов та спеціальних методичних принципів створення методики онлайн-навчання англійської мови;
– по-третє, в даний час існує необхідність опису та узагальнення методики застосування ІКТ при навчанні іноземної мови, що забезпечує можливість одночасно досягати предметних, особистісних та метапредметних результатів;
– по-четверте, використання комбінованого онлайн-навчання визначається необхідністю переорієнтації комп'ютерної активності у бік здобування нових знань та забезпечення використання інформаційних технологій у пізнавальних цілях.
При застосуванні комбінованих технологій у навчанні англійської мови варто звернути увагу на особистісно-діяльнісний підхід, принципи та методи компетентнісно-орієнтованої освіти, особистісно-орієнтоване та розвиваюче навчання, стратегії та прийоми навчання роботою над текстом та смисловому читанню. Зважаючи на факт присутності у навчальних аудиторіях студентів із різним рівнем мовної підготовки, на заняттях англійської мови необхідно застосовувати кілька сучасних освітніх технологій, а саме: використання інформаційно-комунікаційних технологій, дослідницької діяльності учасників навчального процесу, метод проєктів, різнорівневого та диференційованого навчання, групову роботу або технологію навчання у співпраці.
The article is devoted to the theoretical foundations of the use of combined technologies in teaching English (namely, the use of the station rotation model, flex model, etc.), as well as to the analysis of combined learning, blended learning, hybrid learning, and mix-mode learning through the prism of theoretical works of leading scholars.
The relevance of the study of combined technologies in teaching English is confirmed by the following: – firstly, theoretical foundations have not been developed, as well as practical recommendations for the use of blended online foreign language teaching;
– secondly, the organizational and methodological conditions and special methodological principles for creating online English language teaching methods have not been identified;
– thirdly, there is a need to describe and generalize the methodology of using ICT in teaching a foreign language, which provides an opportunity to achieve subject, personal, and meta-subject results simultaneously; – fourthly, the use of blended online learning is determined by the need to reorient computer activity towards acquiring new knowledge and ensuring the use of information technology for cognitive purposes.
When using blended technologies in teaching English, attention should be paid to the personal and activity approach, principles and methods of competence-based education, personality-oriented and developmental learning, strategies and techniques of teaching text work, and meaningful reading. Given the fact that students with different levels of language proficiency are present in classrooms, several modern educational technologies should be applied in English classes, namely: the use of information and communication technologies, research activities of the participants in the learning process, the project method, multi-level and differentiated learning, group work or collaborative learning technologies.