У статті розкрито теоретичні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до формування здоров’язбережувального освітнього середовища. Сучасні складні військові умови українського суспільства визначають доцільність створення у закладах вищої освіти країни нової спеціальності «227 Фізична терапія, ерготерапія» (Фізична реабілітація). Стрімкий розвиток напряму фізичної реабілітації зумовлений, насамперед, збільшенням кількості захворювань опорно-рухового апарату серед населення, а також значними порушеннями фізичного та психічного розвитку особистості, що вимагає комплексного відновлення організму людини. В реаліях сьогодення це одне з найактуальніших питань теорії та практики спеціальної педагогіки. Проведено аналіз наукових праць сучасних учених щодо проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації. З’ясовано сутнісний зміст основних понять підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації в контексті сучасної освітньої парадигми. Виявлено, що здоров’язбереження – це результат впливу педагогічних чинників освітнього процесу на збереження здоров’я його суб’єктів. У результаті здійсненого аналізу професійну підготовку майбутніх фахівців з фізичної реабілітації визначено як різновекторний процес, що відповідає меті, принципам і завданням професійно-педагогічної діяльності та спрямовується на реалізацію відповідних її компонентів.
Нове українське суспільство потребує фахівців з фізичної реабілітації, які поєднують здатність співпрацювати в міждисциплінарній команді, використовують сучасні інноваційні технології реабілітації та мають на меті спрямувати свої зусилля щодо відновлення, виправлення та підтримки рухових функцій людини.
The article reveals the theoretical aspects of professional training of future physical rehabilitation professionals for the formation of a health -saving educational environment. The modern complex military conditions of Ukrainian society determine the expediency of creating a new specialty “227 Physical therapy, occupational therapy” (Рhysical rehabilitation) in higher education institutions of the country. The rapid development of the field of physical rehabilitation is due, first of all, to an increase in the number of diseases of the musculoskeletal system among the population, as well as to significant violations of the physical and mental development of the individual, which requires a complex restoration of the human body. In today's reality, this is one of the most relevant issues in the theory and practice of special pedagogy. The analysis of scientific works of modern scientists on the problem of professional training of future specialists in physical rehabilitation has been carried out. The essential content of the basic concepts of preparation of future physical rehabilitation professionals in the context of the modern educational paradigm is clarified. It is revealed that health-saving is the result of the influence of pedagogical factors of the educational process to maintain the health of its subjects. As a result of the analysis, the professional training of future physical rehabilitation professionals is defined as a multi-vector process that meets the purpose, principles and objectives of professional and pedagogical activity and is directed to the realization of its appropriate components.
New Ukrainian society requires physical rehabilitation professionals who combine the ability to cooperate in an interdisciplinary team, use modern innovative rehabilitation technologies and aim to direct their efforts to restore, correct and maintain human motor functions.