Стаття присвячена дослідженню сучасного стану та проблем модернізації професійної (професійно-технічної) освіти України, а саме впровадженню дуальної освіти у професійну підготовку майбутніх фахівців робітничих спеціальностей. Наголошено на важливості впровадження елементів дуального навчання в систему освіти України з метою усунення розбіжностей між теорією і практикою, узгодження дій освітньої та виробничої сфер із підготовки робітничих кадрів.
Проаналізовано наукові погляди вітчизняних і зарубіжних вчених на актуальні проблеми модернізації професійної освіти. Виокремлено можливі шляхи вирішення наявних суперечностей, які ґрунтуються насамперед на професійній підготовці майбутнього фахівця, здатного швидко адаптуватися до нових умов праці, мислити творчо, зважаючи на сучасні тенденції розвитку освіти. Зазначено, що підґрунтям для впровадження дуальної освіти можуть стати ті галузі, які найбільш потребують залучення кваліфікованих працівників. З огляду на це, найчастіше за дуальною формою навчання готують майбутніх сільськогосподарських робітників. Проте дуальна форма здобуття освіти не придатна для підготовки майбутніх медичних працівників. Розглянуто проблеми, з якими стикнулися заклади професійної (професійно-технічної) освіти під час впровадження елементів дуальної форми навчання. Запропоновано послідовність створення дуального освітнього середовища між закладом освіти і роботодавцем (підприємством, установою, організацією). Визначено основні переваги дуальної форми навчання як для закладів професійної освіти, так і для здобувачів освіти. Наголошено на необхідності законодавчого та нормативно-правового забезпечення, запровадження системи мотивацій для підприємств, створення інституту наставництва й ефективної системи професійної орієнтації.
The article is devoted to the study of the current state and problems modernization of professional (vocational and technical) education in Ukraine, namely the implementation dual education in the professional training of future specialists in labor specialties. The importance introducing elements dual education into the education system of Ukraine with the aim of eliminating the gap between theory and practice, harmonizing the actions of the educational and industrial spheres for the training workers was emphasized. The problems encountered by professional (vocational and technical) education institutions during the implementation of elements a dual form of education are considered. The sequence of creating a dual educational environment between an educational institution and an employer (enterprise, institution, organization) is proposed. The main advantages of the dual form of education for both professional education institutions and students are determined. The need for legislative and regulatory support, the introduction of a motivation system for enterprises, the creation of a mentoring institute and an effective system of professional guidance was emphasized.