У статті висвітлено проблему розвитку силових здібностей старшокласників засобами фітнесу у фізкультурно-оздоровчому закладі. Наголошено, що одним із найдієвіших засобів підтримання належного психоемоційного й фізичного стану школярів в умовах війни в Україні є регулярна фізична активність. У зв'язку з цим вдосконалення всієї системи фізичного виховання, зокрема старшокласників, є одним із напрямків покращення їх стану здоров'я, підвищення мотивації до занять фізичною культурою як у закладі освіти, так і у фізкультурно-оздоровчих закладах. Зазначено, що популярними серед старшокласників є заняття силовим фітнесом, який включає велику кількість різноманітних тренувальних програм різних за своєю структурою, змістом та методикою проведення. Таким чином, метою дослідження являється висвітлення теоретико-методичних особливостей занять силовим фітнесом старшокласників у фізкультурно-оздоровчому закладі. Акцентовано увагу на те, що методика використання силових вправ в оздоровчому фітнесі істотно відрізняється від такої в силових і швидкісно-силових видах спорту, оскільки основним завданням занять є не максимальний розвиток силових якостей, а поліпшення фізичного стану учасників. Базові принципи силового тренування включають правильний підбір силових вправ, повторів, сетів (підходів), темпу вправ та величини обтяження, інтервалів відпочинку. Авторами визначено засоби і методи розвитку силових здібностей, вимоги щодо планування фітнес-програми для юнаків 15-17 років, окреслено критерії ефективності оздоровчих занять силовим фітнесом, розроблено методичні рекомендації. Висновки. Отже, технологія розвитку силових здібностей включає в себе: аналіз вікових, статевих та індивідуальних особливостей розвитку силових та швидкісно-силових здібностей; реалізацію принципів фізичного виховання в процесі розвитку сили; методика розвитку сили (засоби і методи розвитку сили; навантаження і відпочинок; програмування, форми організації занять); педагогічний контроль за розвитком силових здібностей. Повинні використовуватися також засоби відновлення працездатності: масаж, вітамінізація, раціональне харчування.
The article highlights the problem of developing strength abilities in high school students by means of fitness in a physical culture and health center. It is emphasized that one of the most effective means of maintaining the proper psycho-emotional and physical condition of schoolchildren in the conditions of war in Ukraine is regular physical activity. In this regard, the improvement of the entire system of physical education, in particular, of high school students, is one of the directions for improving their health, increasing motivation for physical education both in educational institutions and in physical culture and health facilities. Іt is noted that strength fitness classes are popular among high school students, which includes a large number of various training programs that differ in their structure, content, and implementation methods. Thus, the purpose of the study is to highlight the theoretical and methodological features of strength fitness classes for high school students in a physical education and health center. Attention is focused on the fact that the method of using strength exercises in health fitness is significantly different from that in strength and speed-strength sports, since the main task of the classes is not the maximum development of strength qualities, but the improvement of the physical condition of the participants. The basic principles of strength training include the correct selection of strength exercises, repetitions, sets (approaches), the pace of exercises and the amount of weight, rest intervals. The authors defined the means and methods of developing strength abilities, the requirements for planning a fitness program for young men aged 15-17, outlined the criteria for the effectiveness of strength fitness classes, and developed methodical recommendations. Therefore, the technology of developing strength abilities includes: analysis of age, sex, and individual characteristics of the development of strength and speed-strength abilities; implementation of the principles of physical education in the process of strength development; methods of strength development (means and methods of strength development; load and rest; programming, forms of organization of classes); pedagogical control over the development of strength abilities. Means of recovery of working capacity should also be used: massage, vitaminization, rational nutrition.