В статті розглядаються деякі аспекти педагогічного контролю процесу підготовки футболістів. Зокрема вивчається зміст тренувального процесу та динаміка показників, які характеризують спеціальну швидкість та координацію, а також швидкісно-силові якості футболістів студентської команди внаслідок впровадження протягом підготовчого періоду річного макроциклу експериментальної програми спеціальної фізичної підготовки. Мета дослідження – контроль тренувального процесу, а також функціональної та фізичної підготовленості футболістів студентської команди Київського національного університету технологій та дизайну для виявлення раціонального співвідношення засобів фізичної підготовки впродовж підготовчого періоду. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної і спеціальної літератури, педагогічне спостереження, хронометраж, функціональна діагностика, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Аналіз отриманих результатів свідчить про наявність резервів для розвитку фізичних якостей, які обумовлюють ефективність змагальної діяльності в футболі, що визначає необхідність збільшення частки засобів розвитку швидкісних якостей та витривалості в підготовчому періоді річного циклу підготовки футболістів.
The article discusses some aspects of the pedagogical control of training process of football players. In particular we studied the content of the training process and the dynamics of indicators which characterize specific speed and coordination, and power-speed abilities of football players of higher education establishment due to the implementation during the preparatory period of annual macrocycle experimental program of special physical training. The purpose of the study is to control the training process, as well as the functional and physical fitness of football players of the student team of the Kyiv National University of Technology and Design in order to identify a rational ratio of physical training during the preparatory period. Research methods: theoretical analysis and generalization of scientific and methodological and special literature, pedagogical observation, timing, functional diagnostics, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. Analysis of the results indicates the presence of reserves for development of physical qualities that determine the effectiveness of competitive activity in football, which determines the need to increase the share of means of high-speed qualities and endurance in the preparatory period of the annual training cycle of football players.