У даній статті розглядаються питання швидкісної підготовки у футболістів, що спрямовані на підвищення швидкості бігу та на «перенесення» цієї швидкості на біг із веденням м'яча. Цей процес «перенесення» швидкісних здібностей ефективніший, коли спортсмен у звичайному бігу робить акценти на частоті рухів, але не на довжині бігових кроків. Мета подолання тренувальних відрізків з укороченими кроками, направлених на покращення показників розумної і фізичної працездатності юних футболістів із веденням м'яча. Методологія швидкісної підготовки припадає, власне, на пубертатну фазу розвитку організму молодих спортсменів, коли статеве дозрівання супроводжується швидким збільшенням м'язової маси, запасів глікогену, підвищенням рівня секреції адреналіну та гормонів статевих залоз. У цей час створюються оптимальні біологічні передумови для розвитку анаеробних можливостей, максимальної сили, силової витривалості та швидкісно-силових якостей. Найбільш швидкими темпами має збільшуватися обсяг навантажень у розвиток силової витривалості, який до кінця етапу досягає своїх максимальних значень. Поступово в тренування включаються вправи з граничними зусиллями, що виконуються в долає, поступається та ізокінетичному режимах.
Швидкісні здібності дуже важко піддаються розвитку. Можливість підвищення швидкості у локомоторних циклічних актах дуже обмежена. Наукова новизна формування у процесі спортивного тренування підвищення швидкості рухів. Досягається за рахунок власних швидкісних здібності, а й іншим шляхом - через виховання силових і швидкісно-силових здібностей, швидкісної витривалості, вдосконалення техніки рухів тощо. Висновки, у численних дослідженнях показано, що це вищезгадані види швидкісних здібностей специфічні. Пряме позитивне перенесення швидкості має місце лише в рухах, у яких подібні смислові та програмуючі сторони, а також руховий склад. Відзначені специфічні особливості швидкісних здібностей, тому вимагають застосування відповідних тренувальних засобів та методів щодо кожного їх різновиду.
This article examines the issues of speed training, training speed in football players aimed at increasing running speed and "transferring" this speed to running with the ball. This process of "transferring" speed abilities is more effective when an athlete in normal running emphasizes the frequency of movements, but not the length of running steps, that is, he overcomes training segments with slightly shortened steps, which in their rhythmic structure are similar to steps in running with m' cell. Speed training falls, in fact, on the pubertal phase of the body development of young athletes, when puberty is accompanied by a rapid increase in muscle mass, glycogen reserves, and an increase in the level of secretion of adrenaline and gonadal hormones. At this time, optimal biological prerequisites are created for the development of anaerobic capabilities, maximal strength, power endurance, and speed-power qualities. The volume of loads should increase at the fastest pace in the development of strength endurance, which reaches its maximum values by the end of the stage. Gradually, exercises with maximum efforts, performed in overcoming, yielding and isokinetic modes, are included in the training.
Speed abilities are very difficult to develop. The possibility of speed increase in locomotor cyclic acts is very limited. In the process of sports training, an increase in the speed of movements is achieved both by influencing the actual speed abilities, and in another way - through the development of strength and speed-strength abilities, speed endurance, improvement of the technique of movements, etc., i.e. improvement of those factors that significantly depend on the manifestation of certain qualities of speed. Numerous studies have shown that the aforementioned types of speed abilities are specific. Direct positive transfer of speed takes place only in movements that have similar semantic and programming aspects, as well as motor composition. The specific features of speed abilities are noted, so they require the use of appropriate training tools and methods for each of their varieties.