У статті висвітлено теоретичні основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури з гімнастики та методики її викладання, визначено та обґрунтовано показники майстерності даного виду діяльності. В нинішній час дана проблема обумовлена ще й тим, що на сучасному етапі розвитку закладу загальної середньої освіти значно підвищився рівень вимог до професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури. Мета даної роботи полягає у теоретико-методичному обґрунтуванні, характеристиці показників методичної майстерності майбутніх учителів фізичної культури стосовно організації і проведення занять з гімнастики в закладах загальної середньої освіти. Аналіз наукових досліджень свідчить, що підготовка вчителя фізичної вимагає насамперед професійно-значущих знань, умінь і навичок, а також сфорованості спеціальних якостей особистості, а саме: власне відношення до професійної діяльності; розвиток методичного мислення майбутніх учителів фізичної культури; уміння працювати у колективі і самостійно; наявність комунікативних умінь; ефективно застосовувати набуті знання, уміння та навички у професійній діяльності тощо. Обґрунтовано особливості та специфіку навчальних форм занять з курсу гімнастики у виші для здійснення ефективного формування професійних умінь і навичок проведення різних форм занять гімнастикою; оволодіння практичним матеріалом і розвиток умінь його оптимального вибору для організації та проведення занять з гімнастики; підвищення рівня розвитку основних рухових якостей; реалізація творчих можливостей студентів у моделюванні майбутньої професійної діяльності. Встановлено, що методична майстерність вчителя фізичної культури найбільш виражено проявляється у процесі його професійної діяльності в закладі освіти, відповідно сформованої системи спеціальних знань, умінь і навичок і розвиток мислення майбутніх фахівців.
The article highlights the theoretical foundations of training future physical education teachers in gymnastics and its teaching methods, defines and substantiates the mastery indicators of this type of activity. At the present time, this problem is also due to the fact that at the current stage of development of the institution of general secondary education, the level of requirements for the professional training of future physical education teachers has significantly increased. The purpose of this work is the theoretical and methodological substantiation, the characteristics of indicators of methodical mastery of future teachers of physical culture in relation to the organization and conduct of gymnastics classes in general secondary education institutions. The analysis of scientific research shows that the training of a physical education teacher requires, first of all, professionally significant knowledge, abilities and skills, as well as the coordination of special personality qualities, namely: proper attitude to professional activity; development of methodical thinking of future teachers of physical education; the ability to work in a team and independently; availability of communication skills; effectively apply acquired knowledge, skills and abilities in professional activities, etc. The peculiarities and specifics of educational forms of gymnastics classes in higher education are substantiated for the effective formation of professional skills and skills for conducting various forms of gymnastics classes; mastering practical material and developing the skills of its optimal selection for organizing and conducting gymnastics classes; increasing the level of development of basic motor skills; realization of creative possibilities of students in modeling future professional activity.
It was established that the methodical mastery of the physical culture teacher is most pronounced in the process of his professional activity in the educational institution, the correspondingly formed system of special knowledge, abilities and skills and the development of the thinking of future specialists.