Мета статті: виявити ставлення студентів І-ІІ курсів до рекомендації займатися в основній медичній групі разом з підготовчою медичною групою під керівництвом одного викладача під час практичних занять з фізичного виховання. Методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел, опитування студентів шляхом анкетування, математична обробка результатів опитування. На основі аналізу та узагальнення літературних джерел визначено особливості розподілу організації фізичного виховання студентів різних медичних груп у закладах вищої освіти. Результати опитування 363 студентів закладів вищої освіти дозволили виявити потребу студентів основної та підготовчої медичних груп у спільних заняттях фізичним вихованням. Результати дослідження показали, що 48,58 % респондентів основної медичної групи повністю погоджуються з даною рекомендацією, їм комфортно на таких заняттях. Натомість, думка студентів підготовчої медичної групи є зовсім протилежною, за результатами опитування – 36,17 % студентів вважають доцільним виокремити заняття з фізичного виховання для підготовчої медичної групи. Висновки. Дане дослідження показало позитивне ставлення студентів основної медичної групи щодо спільних занять з підготовчою медичною групою. Студенти підготовчої медичної групи стверджують, що на сьогодні ефективність спільних занять є недостатньою, оскільки відчувають дефіцит уваги з боку викладача, заняття стають дискомфортними і як результат, можуть викликати зниження мотивації до їх відвідування. У неформальних бесідах студенти підготовчої медичної групи зазначили, що сучасні програми з фізичного виховання в закладах вищої освіти в основному розраховані на студентів основної і спеціальної медичних груп. Недостатньо описані методики оздоровлення студентів підготовчої медичної групи. Припускаємо, що задля вилучення недоліків програм фізичного виховання потрібні уточнення в індивідуальних підходах до кожної медичної групи студентів. На нашу думку, це сприятиме ефективній організації занять, покращенню якості їх проведення, зростанню рівня фізичного розвитку, фізичної підготовленості та зміцненню здоров’я студентів в цілому. В свою чергу це дозволить якнайшвидше переходити студентам з підготовчої групи до основної медичної групи.
This article aims to investigate the attitudes of 1st- and 2nd-year students towards the recommendation of participating in joint physical education classes between the preparatory medical group and the main medical group, led by a single instructor. The research involves analyzing literature, surveying students through questionnaires, and mathematically processing the survey results. The study reveals distinct preferences among students of different medical groups in higher education institutions. Results from a survey of 363 students indicate a demand for joint physical education classes for both basic and preparatory medical groups. However, there is a notable difference in opinions, with 48.58% of the main medical group fully supporting the recommendation, while 36.17% of preparatory medical group students find it preferable to have separate classes. The study concludes that students in the main medical group exhibit a positive attitude towards joint classes, while preparatory medical group students express concerns about inadequate attention, discomfort, and a potential decrease in motivation. Informal conversations with preparatory medical group students reveal a perceived lack of tailored programs for their specific needs. The article suggests the necessity of individualized approaches for each medical group to enhance the effectiveness of physical education programs, improve class quality, and elevate the overall physical development, fitness, and health of students. This, in turn, is anticipated to facilitate a smooth transition of students from the preparatory group to the main medical group.