З’ясовано, що на будь-якому з етапів багаторічної футбольної підготовки, є підготовка футболістів до змагальної діяльності, де суттєвий ваговий коефіцієнт мають техніко-тактичні дії, опанування якими, апріорі, неможливе без планування занять техніко-тактичної спрямованості у тренувальному процесі юних футболістів. Метою роботи передбачено програмування техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Методологічною базою дослідження слугували: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду спортивної практики в питаннях техніки і тактики, техніко-тактичної підготовки юних футболістів; педагогічні методи, метод анкетування тренерів з футболу; програмний підхід. Науковою новизною дослідження є створення орієнтовної програми техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. За допомогою аналізу наукової і методичної літератури, методу анкетування визначили значущість техніко-тактичної підготовки у процесі розвитку і становлення спортивної майстерності юних футболістів для тренерського цеху. Використавши поради В.В. Ніколаєнка та М.І. Воробйова (2023) щодо якості та ефективності тренувального процесу, спрямованого на індивідуальний розвиток і виховання творчого гравця, проведення навчально-тренувальних занять в ігровій формі на підвищеному емоційному фоні, впровадження поетапної (поступової) системи техніко-тактичної підготовки юних футболістів, розробили орієнтовну програму техніко-тактичної підготовки для юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Враховуючи рекомендації Технічного департаменту асоціації футболу України не розподіляти річний цикл підготовки на періоди для юних футболістів до 15 років, запропонували почерговість тижневих занять, що мали циклічний характер протягом місяця. Термін дії програми розрахований на «шкільний» період з вересня до червня включно.
It was found that at any of the stages of long-term football training, there is the preparation of football players for competitive activities, where technical and tactical actions have a significant weighting factor, the mastery of which, a priori, is impossible without planning technical-tactical classes in the training process of young football players. The purpose of the work is to program the technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual cycle of training. The methodological basis of the research was: theoretical analysis and generalization of the experience of sports practice in matters of technique and tactics, technical and tactical training of young football players; pedagogical methods, the method of surveying football coaches; programmatic approach. The scientific novelty of the study is the creation of an approximate program of technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual training cycle. With the help of the analysis of scientific and methodical literature, the questionnaire method, the importance of technical and tactical training in the process of development and formation of sportsmanship of young football players for the coaching workshop was determined. Using the advice of V.V. Nikolayenko and M.I. Vorobyov (2023) regarding the quality and effectiveness of the training process aimed at the individual development and education of a creative player, conducting educational and training sessions in the form of games against a heightened emotional background, implementing a phased (gradual) system of technical and tactical training of young football players, developed an indicative program of technical - tactical training for young football players 14-15 years old in the annual cycle of training. Taking into account the recommendations of the Technical Department of the Football Association of Ukraine not to divide the annual cycle of training into periods for young football players up to 15 years of age, a rotation of weekly classes, which had a cyclical nature during the month, was proposed. The program is valid for the "school" period from September to June inclusive.