У статті розкрито особливості формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти у процесі фізичного виховання. Здійснено теоретичний аналіз літературних джерел досліджуваного феномену та визначено, що збереження і зміцнення здоров’я студентської молоді є найнеобхіднішим завданням в закладах вищої освіти. Акцентовано, що особливості умов життя сучасної молоді, екологічні проблеми, зростання обсягів згубної інформації в соціальних мережах, невпинний розвиток технічного прогресу, зловживання шкідливими звичками у противагу здоровому способу життя, обмежена рухова активність та інші чинники негативно впливають на стан здоров’я сучасної студентської молоді. Відмічено, що в закладах вищої освіти слід більше уваги приділяти впровадженню інноваційних змісту, форм, методів та технологій, які спрямовані на формування здоров’язбережувальної компетентності студентської молоді під час занять фізичним вихованням. Зроблено висновки, що при формуванні здоров’язбережувальної компетентності студентської молоді у процесі фізичного виховання педагогам слід намагатися вирішити такі завдання як: формування розуміння значущості здоров’язбережувальної компетентності; сприяння підвищенню в здобувачів вищої освіти рівнів фізичної та психічної підготовленості; використання інноваційних засобів навчання та виховання; здійснення контролю і оцінювання результатів освітньої діяльності студентів засобами фізичного виховання; охоплення більшої кількості студентської молоді, які не мають можливості відвідувати заняття з фізичного виховання; організація дистанційних занять та тренувань для здобувачів вищої освіти; популяризація та пропагування здорового способу життя через використання сучасних цифрових технологій; створення можливостей для студентів бути залученими до фізкультурно-оздоровчої діяльності (покращувати показники фізичного здоров’я).
The article reveals the peculiarities of the formation of health-saving competence of higher education students in the process of physical education. A theoretical analysis of the literature sources of the studied phenomenon is carried out and it is determined that the preservation and promotion of student health is the most necessary task in higher education institutions. It is emphasized that the peculiarities of the living conditions of modern youth, environmental problems, the growth of harmful information in social networks, the continuous development of technological progress, the abuse of bad habits as opposed to a healthy lifestyle, limited physical activity and other factors negatively affect the health of modern student youth. It is noted that higher education institutions should pay more attention to the introduction of innovative content, forms, methods and technologies aimed at forming the health-saving competence of students during physical education classes. It was made conclusions that in the formation of health-saving competence of students in the process of physical education, teachers should should try to solve such problems as: forming an understanding of the importance of health competence; promoting the improvement of higher education students' levels of physical and mental fitness; use of innovative means of teaching and education innovative means of teaching and upbringing; monitoring and evaluation of the results of students' educational activities by means of physical education; coverage of more students who do not have the opportunity to attend physical education classes; organization of distance learning and training for higher education students; popularization and promotion of a healthy lifestyle through the use of modern digital technologies; creating opportunities for students to be involved in physical education and recreation activities (to improve physical health).