Мета статті полягає у з’ясуванні загально-освітянського контексту складової підготовки майбутнього фахівця зі спеціальності 017 фізична культура і спорт до професійної діяльності. В статті на основі аналізу психолого-педагогічної літератури було з’ясовано загально-освітянський контекст складової підготовки майбутнього менеджера фізичної культури і спорту до професійної діяльності, а саме: «освіта», «професійна освіта», «виховання», «виховання й розвиток», «розвиток особистості».
На основі теоретичного аналізу було визначено, що незважаючи на значну кількість досліджень з питань організації процесу навчання фахівців у закладах вищої освіти, проблема підготовки майбутнього менеджера фізичної культури і спорту до професійної діяльності висвітлена недостатньо. Залишаються нерозв’язаними питання відповідності вимог, які пред’являються суспільством до підготовки майбутніх фахівців відповідно до нових соціально-економічних умов і наявним рівнем підготовки цих фахівців до професійної діяльності.
Посилення соціального значення процесу професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у закладах вищої освіти до професійної діяльності зумовлено новими соціально-економічними змінами, розбудовою нашої держави відповідно до нових ринкових умов. Аналіз розвитку педагогічної теорії й практики засвідчив, що на всіх етапах становлення професійної освіти вчені здійснювали пошук нових підходів до підготовки майбутнього фахівця зі спеціальності 017 фізична культура і спорт, адекватних до існуючих соціокультурних вимог. Нині процес професійної підготовки педагогічних кадрів для вітчизняної школи й для всієї структури освіти вийшов на якісно новий етап розвитку. Освіта припускає цілісність виховання, навчання й розвитку, що розвертаються в логіку освітніх процесів. Особистісна взаємодія в педагогічному процесі повинна ґрунтуватися на внутрішній потребі педагога бути максимально настроєним на діалог зі студентом, на співробітництво та співтворчість. Ми вважаємо, що гуманістична позиція педагога повинна бути заснована на збереженні педагогом своєї особистої цілісності та розуміння цілісності особистості студента.
In article on the basis of the analysis of psychological and pedagogical literature, it was found general education component context of preparation of the future of specialist in specialty 017 physical education and sports of professional activity, namely: «education», «professional education», «education», «education and development», «development of the personality». On the basis of theoretical analysis it was determined that despite the significant amount of research on the organization of process of specialist in specialty 017 physical education and sports in higher educational institutions, the problem of training of the future of specialist of physical culture and sports of professional activity are not well lit. Unresolved issues of compliance with the demands of society in the preparation of future specialists according to the new socio-economic conditions and the existing level of training of these specialists for professional activity. Exploring the issues related to preparation of the future of coach-teacher to professional activities, the author relied on the development of domestic and Russian scientists, who considered in their study various aspects of preparation of experts in higher educational institutions. The author is of the opinion that today, education is under active reconstruction as personal or individually oriented development and confronts researchers lot of questions. Personal interaction in the educational process should be based on the internal needs of the teacher to be the most disposed to dialogue with the student, on cooperation and co-creation. Humanistic position of the teacher should be based on maintaining a teacher of his personal integrity and understanding of the integrity of the individual student. Personal approach in education can be understood as a joint activity based on the realization of opportunities of the person as a pupil and teacher. The essence of this approach involves the integrity of the personality of the teacher.