У статті розглядаються основні соціально-культурні основи використання оздоровчого фітнесу в системі державних закладів вищої освіти України. Раціональне використання доступних і ефективних фізкультурно-оздоровчих засобів, що вибірково впливають на організм, багато в чому забезпечує досягнення мети фізичного виховання молоді – сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців з урахуванням їх всебічно сформованих потреб характерних для їх професійної психофізичної компетентності. Мета. Аналіз соціокультурних передумов використання оздоровчого фітнесу в системі вищої освіти України. Методи. Теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичних джерел та інформації всесвітньої мережі Інтернет. Результати. Виявлено причини необхідності вдосконалення та оновлення фізичного виховання студентів. Встановлено основні аспекти розвитку сучасних оздоровчих технологій як ефективного засобу зміцнення здоров’я та фізичного розвитку студентів. Визначено необхідність цілеспрямованого впровадження новітніх інноваційних фітнес-технологій у систему закладів вищої професійної освіти з метою зміцнення здоров’я підростаючого покоління. Вибірковий характер впливу на організм забезпечує досягнення мети фізичної підготовки молоді – сприяє формуванню висококваліфікованих спеціалістів з урахуванням специфічних вимог до їх професійної психофізичної компетентності. Висновки. Оздоровчий фітнес визначається як складне, багатоаспектне та багатофункціональне соціальне явище, яке можна розглядати як дієвий чинник фізичного вдосконалення студентської молоді, підвищення рівня її фізичної працездатності та стану у закладах вищої освіти України. Основними соціально-культурними умовами розвитку культури здоров’я в Україні є об’єктивні вимоги суспільства до фізичної підготовки студентів, а також підвищення та збереження рівня їх фізичної підготовленості та соматичного здоров’я.
The article examines the main socio-cultural prerequisites for the use of health-improving fitness in the system of mass higher education institutions of Ukraine. The rational use of available and effective fitness tools, which selectively affect the body, in many ways ensures the achievement of the goal of physical education of young people - promoting the training of harmoniously developed highly qualified specialists, taking into account the requirements specific to their professional psychophysical competence. Goal. To analyze the socio-cultural prerequisites for the use of health fitness in the system of higher educational institutions of Ukraine. Methods. Theoretical analysis and generalization of data from scientific and methodical sources and information of the global Internet. The results. The reasons for the need to reform and modernize the physical education of students have been revealed. The main aspects of the development of modern health-related fitness technologies have been established as an effective means of improving students' health and physical development. The need for purposeful implementation of the latest innovative fitness technologies in the system of higher educational institutions with the aim of improving the health of the younger generation has been determined. The selective nature of the impact on the body ensures the achievement of the goal of physical education of young people - it contributes to the formation of harmoniously developed highly qualified specialists taking into account the specific requirements for their professional psychophysical competence. Conclusions. Health fitness is defined as a complex, multifaceted and multifunctional social phenomenon, which can be considered as an effective factor in the physical improvement of student youth, increasing the level of their physical capacity and condition in higher educational institutions of Ukraine. The main socio-cultural prerequisites for the development of health fitness in Ukraine are defined as objective requirements of society for the physical culture of students' personalities, as well as for increasing and maintaining the level of their physical capacity and somatic health.