Метою дослідження було освітлення результатів першого етапу системи досліджень особливостей організації навчального процесу в екстремальних умовах військового стану. Основними завданнями були: здійснити аналіз педагогічних та психологічних наукових джерел щодо основних характеристик досліджень контролю навчальної діяльності в умовах психологічної напруги; презентувати перший етап емпіричного пошуку та представити для обговорення проблемні питання вивчення соціальних умов студентів та їх вплив на навчальний процес в ситуаціях військового стану та дистанційних і екстремальних форм навчання.
В роботі освітлено тлумачення авторами наукової літератури змісту понять «екстремальна ситуація», «надзвичайний стан» та вказано на їх погляди щодо дослідження психологічних станів в таких умовах. Новизною дослідження слід вважати запропоновані авторами форми та методи дослідження та методичної реалізації щодо врахування психологічних станів студентів та їх впливу на навчальний процес з подальшим використанням їх результатів у педагогічному контролі та процесі розробок методичних рекомендацій. У висновках вказується на доцільність врахування соціальних умов та психологічних станів суб’єктів навчального процесу різними формати та методами педагогічного контролю. Наголошується, що такі аспекти створюють ефект психологічної підтримки, формування довіри до викладача, що в свою чергу, впливає на якість навчального процесу.
The purpose of the study was to clarify the results of the first stage of the system of research on the peculiarities of the organization of the educational process in extreme conditions of military rule. The main tasks were: to carry out an analysis of pedagogical and psychological scientific sources regarding the main characteristics of research on the control of educational activities in conditions of psychological stress; present the first stage of empirical research and present for discussion the problematic issues of studying the social conditions of students and their influence on the educational process in situations of martial law and remote and extreme forms of education. The work sheds light on the authors' interpretation of the meaning of the concepts "extreme situation", "state of emergency" and points out their views on the study of psychological states in such conditions. The novelty of the study should be considered the forms and methods of research and methodical implementation proposed by the authors regarding taking into account the psychological states of students and their influence on the educational process with the further use of their results in pedagogical control and the process of developing methodological recommendations. The conclusions indicate the expediency of taking into account the social conditions and psychological states of the subjects of the educational process in various formats and methods of pedagogical control. It is emphasized that such aspects create the effect of psychological support, the formation of trust in the teacher, which in turn affects the quality of the educational process.