У статті розглянуто актуальні проблеми підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи у загальноосвітній школі. Розкрито процес підготовки здобувачів факультету фізичного виховання і спорту до організації фізкультурно-оздоровчого середовища в школі. Встановлені компоненти фізкультурно-оздоровчої діяльності та рівень підготовки здобувачів з цього виду діяльності. Доведено, що питання фізкультурно-оздоровчої діяльності в українських школах є досить актуальними як для підвищення фізичної підготовленості, гармонійного розвитку та відновлення учнів. Мета роботи – встановити рівень готовності майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності в загальноосвітній школі. Методологія дослідження полягала у розкритті сучасного стану розв’язання проблеми підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності в загальноосвітній школі з використанням аналітико-пошукового та проблемного методів дослідження. У досліджені використані такі наукові методи: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, бесіда, анкетування, експертна оцінка та самооцінка рівня знань, умінь і навичок з фізкультурно-оздоровчої діяльності, методи математичної статистки. Дослідження проведені в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2021–2023 рр., в якому взяли участь здобувачі третього і четвертого курсів (84 чол.) факультету фізичного виховання і спорту, які навчаються за освітньо-професійною програмою бакалавра галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 014 Середня освіта за предметною спеціальністю 014.11 Середня освіта (Фізична культура). Наукова новизна полягає у розкритті динаміки формування фізкультурно-оздоровчої готовності здобувачів факультету фізичного виховання і спорту до професійної діяльності у школі. У здобувачів третього курсу переважає низький рівень сформованості готовності до фізкультурно-оздоровчої діяльності в школі (61,1–65,1 бала). Здобувачі четвертого курсу з усіх компонент готовності до фізкультурно-оздоровчої діяльності показали добрі оцінки (73,2–76,9 бала). Висновки. Підготовку майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності в школі можна представити як систему організаційних і психолого-педагогічних заходів закладу вищої освіти, що спрямовані на оволодіння здобувачами здоров’язбережувальними знаннями, вміннями, навичками та досвідом упровадження різних форм фізичної культури.
The article examines the actual problems of training of future physical education teacher for physical culture and health activities in a secondary school. The process of preparing students of the Faculty of Physical Education and Sports for the organization of a physical culture and health environment at school has been revealed. The components of physical culture and health activities and the level of training of students for this type of activity are established. It has been proven that the issues of physical culture and health activities in Ukrainian schools are quite relevant for improving physical fitness, harmonious development and recovery of students. The purpose of the work is to establish the level of readiness of future physical education teacher for physical culture and health activities in a secondary school. The research methodology was to reveal the current state of solving the problem of training future physical education teachers for physical culture and health activities in a secondary school using analytical investigation methods and problem-based research methods. The following scientific methods were used in the study: analysis of literary sources, pedagogical observation, conversation, questionnaires, expert assessment and self-assessment of the level of knowledge, skills and abilities in physical culture and health activities, methods of mathematical statistics. The research was carried out at Zhytomyr Ivan Franko State University in 2021–2023, in which students of the third and fourth years (84 persons) of the Faculty of Physical Education and Sports took part, who are studying under the educational and professional bachelor's program in the field of knowledge 01 Education/Pedagogy, specialty 014, Secondary education in subject specialty 014.11 Secondary education (Physical culture). The scientific novelty consists in the disclosure of the dynamics of the formation of physical culture and health readiness of students of the Faculty of Physical Education and Sports for professional activities at school. Third-year students have a low level of readiness for physical education and health activities at school (61.1–65.1 points). The students of the fourth course showed good grades (73.2–76.9 points) in all components of readiness for physical culture and health activities. Conclusions. The preparation of future physical education teacher for physical culture and health activities at school can be presented as a system of organizational, psychological and pedagogical measures of a higher education institution aimed at acquiring knowledge, abilities and skills in health preservation and experience of implementing various forms of physical culture.