Сучасні соціально-економічні та політичні проблеми в Україні, що пов’язані з умовами воєнного стану пред'являють високі вимоги до фізичного здоров'я, працездатності та активного фізичного стану школярів. В даний час бокс користується великою популярністю серед багатьох молодіжних видів спорту. Мета дослідження – експериментально перевірити вплив занять боксом на фізичне здоров’я юних спортсменів на етапі початкової підготовки. Методологія дослідження. Для вирішення поставлених завдань використано наступні методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури; соціологічні методи (опитування, бесіди, анкетування); педагогічні методи (педагогічне спостереження, педагогічний експеримент); фізіометричні та методи індексів; методи математичної статистики. Наукова новизна дослідження полягає в удосконаленні методики застосування засобів боксу для покращення рівня здоров’я юних спортсменів на етапі початкової підготовки. Результати. В основу формування експериментальної методики були покладені такі педагогічні положення: комплексний підхід до розвитку фізичних якостей; оздоровча спрямованість занять боксом, що забезпечувалось регулярністю фізичного навантаження, дотриманням загально-дидактичних принципів доступності, поступовості і вікової адекватності технічних і фізичних завдань, а також проведенням переважної більшості занять на свіжому повітрі. Висновки. Підсумкова оцінка рівня фізичного здоров’я випробуваних експериментальної групи відповідає вище середнього рівню здоров’я, а в юних спортсменів контрольної групи – нижче середнього рівню здоров’я. Даний факт свідчить про ефективність впроваджуваної методики занять боксом на етапі початкової підготовки.
Modern socio-economic and political problems in Ukraine, associated with martial law, place high demands on the physical health, performance and active physical condition of schoolchildren. Boxing is currently very popular among many youth sports. The purpose of the study is to experimentally test the effect of boxing on the physical health of young athletes at the stage of initial training. Methodology. To solve the problems, the following research methods were used: analysis of scientific and methodological literature; sociological methods (survey, conversations, questionnaires); pedagogical methods (pedagogical observation, pedagogical experiment); physiometric and index methods; methods of mathematical statistics. The scientific novelty of the study lies in the improvement of the methodology for using boxing tools to improve the health level of young athletes at the stage of initial training. Results. The formation of the experimental methodology was based on the following pedagogical provisions: an integrated approach to the development of physical qualities; health-improving orientation of boxing classes, which was ensured by regular physical activity, compliance with general didactic principles of accessibility, gradualism and age-appropriate technical and physical tasks, as well as by conducting the vast majority of classes in the fresh air. Conclusions. The final assessment of the level of physical health of the test subjects in the experimental group corresponds to above the average level of health, while for the young boxers in the control group it corresponds to below the average level of health. This fact indicates the effectiveness of the introduced boxing training methodology at the initial training stage.