ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бобер, А. В. | |
dc.date.accessioned | 2024-04-18T10:02:53Z | |
dc.date.available | 2024-04-18T10:02:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Бобер, А. В. Критерії та рівні розвитку описової лексики в молодших школярів з інтелектуальними порушеннями / А. В. Бобер // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 45. – С. 5-10. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44826 | |
dc.description.abstract | У статті розглядаються критерії та рівні розвитку описової лексики в молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. На основі теоретичного аналізу та практичного дослідження було розроблено дві групи критеріїв: когнітивно-змістові та експресивно-оцінні. Для кожної групи критеріїв визначено чотири рівні розвитку: початковий, середній, достатній та високий. На основі розроблених критеріїв було проведено емпіричне дослідження рівня розвитку описової лексики молодших школярів з інтелектуальними порушеннями. У дослідженні приймали участь 100 учнів віком 7-10 років. Результати дослідження показали, що переважна більшість молодших школярів з інтелектуальними порушеннями (близько 75%) виявили такі рівні розвитку словника, як початковий та середній. Це підтверджує необхідність проведення спеціальної роботи, спрямованої на розвиток описової лексики у дітей даної категорії. | uk |
dc.description.abstract | The article examines the criteria and levels of descriptive vocabulary development in younger schoolchildren with intellectual disabilities. It is emphasized that children with intellectual disabilities are characterized by the following features of descriptive speech: the use of general, unambiguous words; incomplete and non-specific description of objects, phenomena, actions; difficulties in using figurative means of speech. Based on theoretical analysis and practical research, two groups of criteria were developed: cognitive-content and expressive-evaluative. The following criteria are proposed to assess the development of descriptive vocabulary in younger schoolchildren with intellectual disabilities. Cognitive-content involves the assessment of the following indicators: understanding the meaning of descriptive vocabulary; use of descriptive vocabulary in the appropriate sense; use of descriptive vocabulary in the appropriate context. The expressive-evaluative criterion involves the evaluation of the following indicators: the use of figurative expressions, sayings, proverbs, expressive vocabulary; mutual evaluation of the correctness of vocabulary use by others; self-assessment of the correctness of using ones own vocabulary. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова | uk |
dc.subject | описова лексика | uk |
dc.subject | молодші школярі з інтелектуальними порушеннями | uk |
dc.subject | критерії та рівні розвитку описової лексики | uk |
dc.subject | descriptive vocabulary | uk |
dc.subject | primary school children with intellectual disabilities | uk |
dc.subject | criteria for development, levels of development | uk |
dc.title | Критерії та рівні розвитку описової лексики в молодших школярів з інтелектуальними порушеннями | uk |
dc.title.alternative | Criteria and levels of development of descriptive vocabulary in primary school children with intellectual disabilities | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 376.42 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2023.45.01 |