ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Гребенюк, Тетяна Миколаївна![]() |
|
dc.contributor.author | Шевченко, Я. О.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2024-04-05T13:50:06Z | |
dc.date.available | 2024-04-05T13:50:06Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Гребенюк, Т. М. Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів / Т. М. Гребенюк, Я. О. Шевченко // Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : збірник наукових праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Випуски 11 (19), 12 (20). – С. 95-106. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44763 | |
dc.description.abstract | У статті розглядається питання актуальності дослідження особливостей професійного самовизначення незрячих учнів старших класів. Подані результати теоретичного дослідження, спрямованого на вивчення проблеми професійного самовизначення підростаючого покоління у загальній та спеціальній науковій літературі. Звертається увага на те, що в основі успішного професійного самовизначення лежить сформованість в особистості професійно-важливих якостей, а саме: окремих психічних, психологічних і фізичних властивостей, які відповідають вимогам певної професії і сприяють успішному оволодінню нею. Важливого значення у професійному самовизначенні надається адекватній самооцінці та Я-концепції, відповідно форми та методи профорієнтаційної роботи із школярами з порушеннями зору повинні бути спрямованими, в першу чергу, на самопізнання. Звертається також увага на особливості формування Я-концепції у осіб з порушеннями зору. Намічені шляхи подальшої роботи авторів над даною проблемою. | uk |
dc.description.abstract | В статье рассматривается вопрос актуальности исследования особенностей профессионального самоопределения незрячих учеников старших классов. Представлены результаты теоретического исследования, направленного на изучение проблемы профессионального самоопределения подрастающего поколения в общей и специальной научной литературе. Обращается внимание на то, что в основе успешного профессионального самоопределения лежит сформированность у личности профессионально важных качеств, а именно: отдельных психических, психологических и физических свойств, которые соответствуют требованиям определенной профессии, способствующих успешному овладению ею. Важное значение в профессиональном самоопределении придается адекватной самооценке и Я-концепции, соответственно, формы и методы профориентационной работы со школьниками с нарушениями зрения должны быть направлены в первую очередь на самопознание. Обращается также внимание на особенности формирования Я-концепции у лиц с нарушениями зрения. Намечены пути дальнейшей исследовательской деятельности авторов над данной проблемой. | uk |
dc.description.abstract | In the article the question of the relevance of the study of the peculiarities of professional self-determination of blind students of the senior classes is considered. The results of a theoretical study aimed at studying the problem of professional self-determination of the younger generation in general and special scientific literature are presented. Attention is drawn to the fact that the basis for successful professional self-determination lies in the formation of professionally important qualities in a person, namely: individual mental, psychological and physical qualities that correspond to the requirements of a certain profession that contribute to successful mastery of it. It is important for professional self-determination to have an adequate self-esteem and self-concept, respectively, the forms and methods of vocational guidance work with schoolchildren with visual impairments should be directed first of all to self-knowledge. Attention is also drawn to the peculiarities of the formation of the self-concept in persons with visual impairments. The ways of further research activity of the authors on this problem are outlined. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | старшокласники з порушеннями зору | uk |
dc.subject | професійне самовизначення | uk |
dc.subject | професійна орієнтація | uk |
dc.subject | Я-концепція | uk |
dc.subject | самооцінка | uk |
dc.subject | становлення особистості | uk |
dc.subject | старшеклассники с нарушениями зрения | uk |
dc.subject | профессиональное самоопределение | uk |
dc.subject | профессиональная ориентация | uk |
dc.subject | Я-концепция | uk |
dc.subject | самооценка | uk |
dc.subject | становления личности | uk |
dc.subject | visually impaired highschool students | uk |
dc.subject | professional self-determination | uk |
dc.subject | professional orientation | uk |
dc.subject | self-concept | uk |
dc.subject | self-esteem | uk |
dc.subject | identity development | uk |
dc.title | Теоретичні основи професійного самовизначення незрячих учнів старших класів | uk |
dc.title.alternative | Теоретические основы профессионального самоопределения незрячих учеников старших классов | uk |
dc.title.alternative | The theoretical background for professional self-determination of blind high school students | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 376-056.262:[378.011.3-051:37] |