На сучасному етапі розвитку футболу достатньо актуальною є проблема дослідження структури та змісту навчально-тренувального процесу юних футболістів, що дозволяє цілеспрямовано оптимізувати підготовку спортсменів на різних етапах багаторічної підготовки. Ефективне управління спортивною підготовкою у футболі невідривно пов’язане з науково-обгрунтованою системою проведення педагогічного контролю на всіх етапах багаторічної підготовки. У дослідженні обґрунтовано раціональну структуру та зміст побудови мезоциклу навчально-тренувального процесу юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Розроблено та експериментально перевірено методику навчання технічних прийомів юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Визначено та охарактеризовано використання контрольних тестів оцінки рівня виконання технічних прийомів юними футболістами на етапі попередньої базової підготовки. Результати дослідження встановили, що у більшість гравців, а саме в 85,7% юних футболістів, після провадження експерименту зросла якість виконання технічних прийомів. Отримані результати дослідження, дозволяють стверджувати про ефективність методичних підходів навчання та удосконалення технічних прийомів юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки.
The problem of researching the structure and content of the educational and training process of young football players is quite relevant at the current stage of football development which allows to optimize the training of athletes at various stages of long-term training. Effective management of sports training in football is inextricably linked with scientifically based system of conducting pedagogical control at all stages of multi-year training. The rational structure and content of the construction of the mesocycle of the educational and training process of young football players at the stage of preliminary basic training are justified in the research. The methodology for teaching technical techniques to young football players at the stage of preliminary basic training has been developed and experimentally tested. The use of control tests to evaluate the level of performance of technical techniques by young footballers at the stage of preliminary basic training is defined and characterized. The results of the research established that most players, namely 85.7% of young football players, improved the quality of performing technical techniques after the experiment. The obtained results of the study allow us to affirm the effectiveness of methodical approaches to training and improving the technical techniques of young football players at the stage of preliminary basic training.