Abstract:
У трьох Частинах підручника (сімох Розділах) висвітлено досягнення науки, перспективи практики і проблеми гри дошкільника з порушеннями мовленнєвого розвитку. Запропоновано впровадження в логопедичну практику інтегрованого (діяльнісного та особистісно зорієнтованого) підходу до подолання порушень усного мовлення дошкільників засобами гри. Представлений підхід сприяє забезпеченню досягнення неперервної наступності процесу трансформації предметно-маніпулятивної діяльності дитини в домовленннєвий і ранній періоди життя на суто ігрову в передшкільний період. Система ігор і комплекси мультимедійного супроводу навчальної дисципліни, представлені в підручнику, розроблені з урахуванням вікових особливостей дітей і структури провідних причин порушень та відхилень їхнього усного мовлення.
Підручник адресується студентам, науковцям, логопедам, корекційним педагогам, спеціальним психологам, які здійснюють корекцію порушень мовлення у дітей раннього і передшкільного віку в умовах спеціальної та інклюзивної освіти. Водночас є корисним у підготовці вихователя загальноосвітніх дошкільних закладів до професійної діяльності в умовах спеціальної та інклюзивної освіти. Підручник може допомогти батькам дітей конструктивно діяти з фахівцями у вирішені спільних завдань корекції порушень мовленнєвого розвитку дитини засобами гри.