Експериментально підтверджено, що спеціально розроблені науково обґрунтовані тести забезпечують якісну діагностику та розвиток креативного мислення учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Вперше розроблена й упроваджена комп’ютерна програма для діагностики і розвитку креативного мислення учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів. Доведено, що при роботі з комп’ютерною програмою тестування в учасників тестування формується позитивне ставлення до тесту та адекватна самооцінка рівня власних навчальних досягнень, що значно збагачує процес пізнання і підвищує рівень мотивації до вивчення фізики.
Результати дослідження можуть бути використані при розробці та використанні тестових завдань з фізики у загальноосвітніх навчальних закладах з метою вдосконалення навчально-виховного процесу. Розроблена комп’ютерна програма може бути використана для підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання.
The usage of the tests is performed as possible and expedient not only for checking the pupils' theoretical knowledge but also for their practical ability and skill and also for solving physics tasks; It is shown that special computer programs can be used to raise the level of objectivity and effectiveness of the controlling function in physics learning process. The results of the pedagogical experiment are checked, which leads to the conclusion that the proposed system of working out and using the tests can raise the level of forming the pupils' creative thinking in the system of specifically oriented studies of physics.