Здійснено філософський аналіз суперечностей між інноваційними технологіями та традиційними методами навчання, уніфікацією та плюралізмом феномену становлення методологічної культури на основі проектної діяльності. Доведена принципова можливість ефективності впровадження до навчально-виховного процесу методу проектів. Концептуалізовано поняття «методологічна культура вчителя» і «проектна діяльність в освіті». Проаналізовано теоретичні та методологічні засади становлення методологічної культури вчителя у сучасному філософському, історичному, педагогічному, управлінському дискурсах. Окреслено філософські виміри цього феномену як соціокультурного явища, досліджено його онтологію, людиновимірні та аксіологічні орієнтири. Обґрунтовано цілі (креативність та інноваційність, адаптивність) та завдання становлення методологічної культури на основі проектної діяльності. Запропоновано принципи формування професійної майстерності сучасного вчителя завдяки впровадженню до навчально-виховного процесу методу проектів – системність, адекватність, ефективність, особистісна зорієнтованість, необхідність, варіативність.
Philosophical analysis of the contradictions between innovative technologies and traditional teaching methods, unification and pluralism of phenomenon of the formation of methodological culture on the basis of project work has been carried out. The fundamental possibility of the efficient implementation of the project method into the educational process is proved. The concepts of "methodological culture of the teacher" and "project activities in education" have been introduced. The theoretical and methodological principles of the development of the teacher’s methodological culture in the modern philosophical, historical, educational, managerial analyzed. Philosophical dimensions of this phenomenon as a socio-cultural phenomenon are defined, its ontology, human based and axiological trends are investigated. The targets (creativity and innovation, adaptability) and the tasks of methodological culture’s becoming on the basis of project activities are grounded. The principles of improvement of modern teacher’s professional mastership due to the introduction of the project method into the educational process – consistency, adequacy, efficiency, personal orientation, the need for, diversity – are proposed.