Дисертація є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми формування в учнів загальноосвітніх шкіл поняття про духовні орієнтири творчості письменників. У дисертації представлено обґрунтовану та експериментально перевірену методичну систему, яка дає змогу вчителю словеснику формувати особистісні духовні цінності й моральні якості учнів на основі осмислення ними духовних орієнтирів творчості письменників. Встановлено, що створення таких навчальних ситуацій, які сприяють
усвідомленню ціннісних орієнтацій творчості письменника і формуванню духовності школярів, застосування різних форм роботи з активізації засвоєння знань, створення умов для осмислення учнями ціннісних орієнтацій творчості письменників, забезпечення емоційного фону уроків літератури стимулює процес формування в учнів старшої школи поняття про духовні орієнтири творчості письменників. З’ясовано, що робота з формування в учнів поняття про духовні орієнтири творчості письменників впливає на розвиток духовності самих учнів.
The dissertation is a theoretical and experimental research on the problem of formation of pupils’ comprehension of mastery of author’s literary work. The author introduces scientifically grounded and practically examined methods of literary text analysis with an emphasis on the writer’s mastery and proves its specific purpose and effectiveness. The methods suggested are supposed to provide an educated reader (pupil) capable of giving an adequate evaluation of the verbal work of arts and to determine the writer’s role in the creation of literary work.