Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування емоційно-оцінної лексики у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією засобами художньо-мовленнєвої діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Січкарчук, Наталія Дмитрівна
dc.date.accessioned 2024-03-20T13:49:33Z
dc.date.available 2024-03-20T13:49:33Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Січкарчук, Наталія Дмитрівна. Формування емоційно-оцінної лексики у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією засобами художньо-мовленнєвої діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 – корекційна педагогіка / Січкарчук Наталія Дмитрівна ; керівник роботи Шеремет Марія Купріянівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2011. – 347 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44482
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячено проблемі формування емоційно-оцінної лексики: паралінгвістична, лінгвістична (просодична, лексична, граматична складові) та комунікативна компетенції у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією засобами художньо-мовленнєвої діяльності. У дослідженні визначено рівні та особливості стану сформованості вище зазначеного прошарку лексики у старших дошкільників з моторною алалією у порівнянні з дітьми без порушень мовлення й з дітьми із загальним недорозвитком мовлення. Обґрунтовані психолого-педагогічні та методичні передумови формування даного прошарку лексичної сторони мовлення, розроблено зміст та описано методику його формування на основі залучення дітей до художньо-мовленнєвої діяльності з урахування рівня мовленнєвих можливостей дітей. Результати дослідження довели педагогічну доцільність та ефективність системи запропонованих завдань, які дозволяють формувати у дітей цілісну систему мовних й мовленнєвих умінь та навичок. uk
dc.description.abstract Dissertation research is devoted the problem of formation of emotional and valuation lexicon (paralinguistic, linguistic (prosody, lexical, grammatical components) and communication competence of senior pre-school children with motor alalia with means of artistic and speech activity. Analysis of results of studying this problem in general and special linguodidactical, pedagogical, psychological and medical literature is represented in this research and levels of formation of these lexicon layers of pre-school children with motor alalia is researched. Psychological, pedagogical and methodical preconditions of this lexicon layers formation are grounded. Curriculum and teacher’s technique of this lexicon layers formation in process of senior pre-school children’s artistic and speech activity are described. Results of research proved pedagogical reasonability and efficiency of this system of tasks that enable to form of children’s single system of language and speech skills. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject діти старшого дошкільного віку uk
dc.subject моторна алалія uk
dc.subject емоційнооцінна лексика uk
dc.subject демінутивні та пейоративні засоби словотворення uk
dc.subject асоціативні зв’язки uk
dc.subject мовні та мовленнєві засоби uk
dc.subject комунікативний негативізм uk
dc.subject художньо-мовленнєва діяльність uk
dc.subject емоційний компонент мовленнєвої діяльності uk
dc.subject senior pre-school children uk
dc.subject motor alalia uk
dc.subject emotional end valuation lexicon uk
dc.subject diminutive and pejorative means of derivation uk
dc.subject association uk
dc.subject lingual and speech means uk
dc.subject communicative negativism uk
dc.subject artistic and speech activity uk
dc.subject emotional component of speech activity uk
dc.title Формування емоційно-оцінної лексики у дітей старшого дошкільного віку з моторною алалією засобами художньо-мовленнєвої діяльності uk
dc.title.alternative Formation of emotional and valuation lexicon of senior preschool children with motor alalia with artistic and speech activity means uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376-056.264:81(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу