У дисертації досліджується проблема відбору і структурування етнологічного навчального змісту в курсі шкільної історії України, а також його реалізація в підручниках, посібниках, на уроках історії в 7–му класі. Теоретично обґрунтовано етнологічний підхід до відбору і структурування змісту курсу історії України; визначено, класифіковано і систематизовано структурні компоненти етнологічної складової змісту курсу історії України 7-го класу, обсяг і зміст етнологічних понять даного курсу а також термінів, що їх розкривають. За допомогою експерименту проаналізовано масштаби впливу розроблених методичних підходів на якість навчальних досягнень учнів з історії України у 7-му класі, підсумки якого дозволяють
констатувати стабільний позитивний ефект від впровадження результатів дослідження.
The dissertation is devoted to a problem of selection ethnological content and its realization in a school rate of a history of Ukraine 7 classes. In work the features ethnological of the approach to construction of school historical discipline, specificity ethnological of concepts of educational knowledge are considered. On the basis of the structurally functional analysis of the educational programs on a history of Ukraine, school–methodical literature and school practice of teaching of a domestic history the opportunities of application ethnological of the approach of teaching history are determined, theoretically and 7 classes are methodically proved the contents, volume and structure ethnological educational materials of a school rate of a history of Ukraine.