У дисертації здійснено теоретичне узагальнення, подано практичні рекомендації щодо підвищення ефективності професійної підготовки в умовах магістратури вищих педагогічних навчальних закладів України майбутніх викладачів гуманітарних спеціальностей, що виявляється в обґрунтуванні важливості та необхідності компетентнісного соціального спрямування підготовки педагогів-гуманітаріїв. Визначено та аргументовано структуру, сутнісні аспекти, критерії сформованості соціальної компетентності, окреслено ключові напрями процесу їх розвитку під час навчання у вищих педагогічних навчальних закладах. На базі аналізу нормативних документів, що визначають вимоги до професійної освіти педагогічних кадрів галузі знань «Гуманітарні науки», репрезентовано модель формування соціальної компетентності майбутніх викладачів гуманітарних спеціальностей у процесі магістерської підготовки, розроблено систему методів, прийомів і засобів формування соціальної компетентності майбутніх викладачів гуманітарних спеціальностей. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої моделі, що дає змогу підвищити рівень сформованості соціальної компетентності в процесі фахової підготовки майбутніх викладачів-гуманітаріїв.
The thesis presents a theoretical generalizations along with practical recommendations for improving the training effectiveness of teachers of Arts in terms of the magistracy in higher educational institutions of Ukraine. That was accomplished by justifying the importance and necessity of sufficient socially-oriented training of teachers of Arts. It was also defined and justified the structure and essential aspects of the formation of social competence standards, outlined key areas of their development process while studying in higher pedagogical educational institutions. Basing on constructed model of knowledge gaining in the process of master students training in "Arts" there was presented a model of social competence, the system of methods, techniques and tools of forming the social competence of teachers of Arts. Experimentally was confirmed the effectiveness of the proposed model, that eventually allows to increase the level of development of social competence in the professional training of teachers of Arts.