У дисертації досліджується становлення та розвиток британської філософії освіти, розкривається повна картина послідовності інтеграції європейських освітніх реформ в рамки класичної англійської освіти. З’ясовується значення конкретних ключових реформ, що вплинули на відокремлення англійського університету від загальноєвропейської педагогічної тенденції, та таких, що мали на меті стандартизацію маргінальної освіти Великобританії до вимог Болонського процесу.
Обґрунтовано необхідність трансформації української сучасної освітньої системи, використання позитивного досвіду Об’єднаного Королівства в створенні та реалізації необхідних реформ. Розглянуто особливості деполітизації вищих навчальних закладів Великобританії, позитивні та негативні сторони централізованого самоврядування університетів, як з точки зору фінансування, так і через призму якості надаваних послуг. Проведено порівняльний аналіз освітніх систем двох країн, розглянуто спільні риси та позитивний аспект їх використання в цілях більш швидкої та ефективної трансформації освіти в Україні.
The dissertation investigates the formation and development of the British philosophy of education, reveals a complete picture of sequence integration of European education reforms into the classical English education. Author explains the importance of specific key reforms that affected the separation of English university from pan-European educational trends, and those that were intended to standardize marginal UK education to the Bologna process. It is substantiated the necessity of transformation of modern Ukrainian educational system, the use of positive experience of the United Kingdom in creating and implementing the necessary reforms. Author considers features of depoliticization of higher education institutions in Great Britain, the positive and negative aspects of centralized self-government of universities, both in terms of funding and in the
light of the quality of services provided. It is comparatively analyzed educational systems of the two countries; dissertation considers the similarities and the positive aspect of their use in order to more rapid and effective transformation of education in Ukraine.