У дисертації досліджено проблему формування танцювальних рухів глухих дітей молодшого шкільного віку на заняттях музично-ритмічного виховання. Формування танцювальних рухів розглянуто як педагогічний вплив на глухих дітей, який відбувається цілеспрямовано і є важливою передумовою ефективним оволодінням різноманітними танцювальними рухами. З'ясовано основні складові танцювальних рухів, критерії та показники їх сформованості, розроблено програму формування танцювальних рухів глухих дітей молодшого шкільного віку на заняттях музично-ритмічного виховання, яка дає глухим школярам змогу перейти на більш високий рівень життєвого функціонування, сприяє формуванню танцювальних (рухових) умінь і навичок. Запропонована програма ґрунтується на методичних принципах фізичного виховання (свідомості й активності, систематичності, доступності та
індивідуалізації), принципах побудови навчального процесу (неперервності, прогресування, тренувальних навантажень та адекватності). Експериментальним шляхом доведено ефективність запропонованої програми.
The problem of formation of dance movements of deaf children of primary school age at the lessons of musical-rhythmic education is analyzed in the thesis. The formation of dance movements is considered as pedagogical impact on deaf children which occurs purposefully and is important precondition for effective mastering of dance movements. The basic components of the dance movements their criteria and indicators of formation are ascertained. The programme of formation of dance movements of deaf children of primary school age at the lessons of musical-rhythmic education is worked out, it allows deaf schoolchild to start higher level of life functioning, promotes the formation of dancing skills. The proposed programme is based on methodological principles of physical education (awareness and activity, systematicness, accessibility and personalization), the principles of construction of the educational process (regularity, progression, training loads and adequacy). The effectiveness of the proposed programme is proved through experiment.