У роботі обґрунтовується сутність інноваційного розвитку освіти як соціокультурного феномена в умовах становлення інформаційного суспільства в Україні. Аналізується роль інформаційних технологій в процесі інноваційного розвитку освіти. Доведено, що впровадження інформаційних освітніх технологій є одним з головних чинників становлення і розвитку суспільства знань. Головними засадами впровадження інноваційних освітніх технологій є насамперед висока інформаційна культура особистості, що базується на загальнолюдських цінностях та адекватній новому суспільству моделі морального виховання його членів. Наголошено, що використання інформаційних освітніх технологій ґрунтується на особистісно-орієнтованому підході до процесу навчання, відмові від раціоцентризму, розвиткові креативного потенціалу особистості, вільному вираженні нею власних поглядів і переконань, емоцій і почуттів тощо.
The essence of innovative development in education is examined in the dissertation as a sociocultural phenomenon in terms of formation of information society in Ukraine. The dissertation provides the analysis of the role played by information technologies in the process of innovative development of education. The introduction of educational information technologies is proved to be one of the main factors of formation and development of the knowledge society. The main principle of implementation of innovative educational technologies is first of all high personal information culture based on values common to all mankind and on the model of moral upbringing adequate to the new society. The author stresses that the use of information technologies in education is founded on personalisation of education, refusal of ratiocenterism, development of a creative potential in a personality, free personal self-expression.