Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток методики викладання біології в загальноосвітній школі України у 20-30-х роках ХХ століття

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Скиба, Марія Михайлівна
dc.date.accessioned 2024-03-15T16:11:52Z
dc.date.available 2024-03-15T16:11:52Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Скиба, Марія Михайлівна. Розвиток методики викладання біології в загальноосвітній школі України у 20-30-х роках ХХ століття : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (біології) / Скиба Марія Михайлівна ; науковий керівник Мороз Іван Васильович ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2004. - 240 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44419
dc.description.abstract У дисертації науково обґрунтовано процес становлення та розвитку біології в школі та методики її викладання в Україні у 20 – 30-х рр. ХХ ст. На основі аналізу історико-педагогічної літератури, навчальних планів, програм, підручників, методичних посібників, листів, інструкцій, матеріалів педагогічної преси розглядаються особливості двох періодів у розвитку методики біології як науки, зміст біології в школі, організаційні форми, методи і прийоми її викладання. Визначено основні тенденції у теорії та практиці шкільної біології 20 – 30-х рр. ХХ ст. У процесі дослідження виявлено, що завдяки творчому доробку теоретиків та практиків в галузі методики викладання біології в Україні у 20 – 30-х роках ХХ століття – О.Булдовського, В.Скорохода (20-і – початок 30-х рр. ХХ ст.), А.Гаценко, О.Підгрушної, В. Хімича (30-і рр. ХХ ст.) закладено підвалини вітчизняної методики біології. Обґрунтовано можливості використання методичних ідей в сучасних умовах. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to the scientific substantiation of the making and development of school biology and methodics of teaching biology in Ukraine in the twenties thirties of XX century. The division into periods of the methodics of teaching biology as a sciences, contents of school biology, organizing forms, methods of teaching biology at school are considered on the basis of analysis of historical and pedagogical literatures, curricula, programs, textbooks, methodical supplies, letters, instructions, materials of pedagogical press. The main tendencies in theory and practice of school biology in the twenties thirties of XX century are determined. The creative heritage of teachers, methodologists, scientists of our country O. Buldovsky, V. Skorokhod, A. Gacenko, O. Pidgrushna, V. Himich is analyzed. The possibilities of using the methodical ideas in the modern condition are substantiated. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject біологія в школі uk
dc.subject методика викладання біології uk
dc.subject зміст біології в школі uk
dc.subject методи навчання uk
dc.subject творчий спадок uk
dc.subject school biology uk
dc.subject methodics of teaching biology uk
dc.subject content of school biology uk
dc.subject methods of teaching uk
dc.subject creative heritage uk
dc.title Розвиток методики викладання біології в загальноосвітній школі України у 20-30-х роках ХХ століття uk
dc.title.alternative Development of methodics of teaching biology in the secondary school of Ukraine in the twenties thirties of XX century uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.857(09)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу